امام جمعه موقت قصرشیرین:

صنعت هسته‌ای از مولفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام «چراغی» گفت: صنعت هسته‌ای از مولفه‌های اساسی قدرت ایران اسلامی و کلید پیشرفت کشورمان در بخش‌های مختلف است.
کد خبر: ۵۹۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ - 16June 2023

صنعت هسته‌ای از مولفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «خلیل چراغی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صنعت هسته ای، اظهار داشت: راز این که رهبر معظم انقلاب اسلامی صنعت هسته ای را کلید پیشرفت ایران برشمردند این است که تنوع و فراوانی کاربردها و گستره کارایی صنعت هسته ای در تسهیل زیست انسانی و بهره وری بهتر در استفاده از مواهب خدادادی و طبیعی است و کاربرد این صنعت زمینه بهره مندی بهتر و بیشتر و ارزان تر و به صرفه را برای دولت ها و ملت ها فراهم می کند.

وی ادامه داد: نقش صنعت هسته ای و دستیابی ایران اسلامی به دانش هسته ای به عنوان یک دانش صف شکن و بن بست شکن که نادرستی و ابطال نظریه و گزاره غلط ما نمی توانیم را بیش از پیش نمایان کرد.

خطیب موقت جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: بومی سازی صنعت هسته ای با وجود همه سنگ اندازی های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی نظیر است که اهل فن و دانش آنان را درک می کنند و این همان نکته مهمی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است که " بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته ای نشان دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند".

حجت الاسلام چراغی ادامه داد: به دنبال شکست دشمن در جلوگیری از دستیابی ایران اسلامی به دانش هسته ای خطر بزرگ تری نیز دشمنان را تهدید می کند که این خطر همان نقش الهام بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که می توانیم در بیان رهبری از آن الگو بگیریم.

وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای و با اشاره به اینکه صنعت هسته ای صنعتی پیشرفته، آبرو بخش و در خدمت مردم است، ادامه داد: این نمایشگاه گویای تداوم پویایی و اقتدار صنعت هسته ای به عنوان دستور کار ثابت سازمان انرژی اتمی است.

حجت الاسلام«چراغی» گفت: صنعت هسته‌ای از مولفه‌های اساسی قدرت ایران اسلامی و کلید پیشرفت کشورمان در بخش‌های مختلف است.

حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به توافق نمایی غرب با هدف بی ثباتی اقتصادی در ایران گفت: روزنامه " میدل ایست ای " در گزارشی مدعی شد که ایران و ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت هستند که در برابر کاهش فعالیت های غنی سازی ایران ،گشایشی را در برخی از تحریم ها فراهم می آورد.

امام جمعه موقت شهرستان قصرشیرین گفت: این گزارش هم‌چنین آورده است که «در چارچوب این توافق، ایران متعهد می‌شود که فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد و بالاتر خود را متوقف کند و به همکاری با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت و تأیید برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد،‌ در برابر این، به تهران اجازه داده می‌شود که روزانه تا یک میلیون بشکه نفت صادر کند و به درآمد آن و نیز دیگر منابع مسدودشده‌اش در خارج از کشور دسترسی داشته باشد، مشروط بر آن‌که این منابع انحصارا برای خرید مجموعه‌ای از کالاهای اساسی شامل غذا و دارو هزینه شوند.

وی افزود: آن چه این روزها شاهد هستیم «توافق‌نمایی» با ترفند «بازی سرزنش»، توسط غربی‌ها است تا بی‌ثباتی اقتصادی در ایران ایجاد کنند و همه ی داستان تبلیغات رسانه‌ای غرب بر سر ماجرای برنامه هسته‌ای ایران که در چند روز اخیر مطرح شده، فقط یک نمایش تکراری است، تا اقتصاد ایران که به سمت شرایط با ثبات در حرکت است را پرتلاطم کنند و در اثر شرایط ایجادشده، ایران را به گرفتن امتیاز کم راضی کنند.

حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سفر رییس جمهور به حیاط خلوت آمریکا گفت: کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به ویژه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه که رئیس جمهوری کشورمان عازم آنجا شده‌، به‌سبب انتخاب نظامی سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک مختص خود، سال‌هاست که مورد خشم و غضب همسایه شمالی خود هستند و آمریکا آن‌ها را هم مانند ایران و درست به‌دلیل همین انتخاب متفاوت مورد تنبیه قرار داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه چهار دهه پیش، انقلاب‌هایی را تجربه کردند؛ انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ساندنیستی نیکاراگوئه که یک فصل مشترک داشت و آن قیام علیه دیکتاتورهای وابسته به غرب بود و این مهم‌ترین دلیل دشمنی و تهدیدات بلوک غرب علیه ۲ کشور است.

خطیب جمعه موقت شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: هم‌چنین نگاه منفی مردم و دولتمردان آمریکای لاتین به سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا، بستر را برای نزدیکی ایران و بازیگران این پهنه جغرافیایی هموار کرده‌است که سند راهبردی ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا در کنار تقویت روابط اقتصادی و تجاری تهران با کشورهای بولیوی، نیکاراگوئه و اکوادور از تحکیم ائتلاف محور ضدامپریالیسم در حیاط خلوت آمریکا نشان دارد.

وی افزود: در این میان دولت سیزدهم که راهبرد «نگاه به شرق» و توسعه همکاری با همسایگان را در راس برنامه‌های سیاست خارجی قرار داده است، فصل جدیدی از روابط بین تهران و آسیای مرکزی گشوده که آثار آن‌را در توسعه روابط تجاری بین ایران و جمهوری‌های آسیای مرکزی در دو سال گذشته شاهد هستیم.

حجت الاسلام چراغی ادامه داد: اگرچه حجم تجارت خارجی ایران با آسیای مرکزی کمتر از ۲ درصد کل تجارت خارجی ایران بوده و در مقایسه با سایر رقبا مانند چین و روسیه رقم ناچیزی است اما با سیاست های دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌شود در روابط ۲ طرف به نقطه قابل توجهی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار