روایتی از پدر شهید «رضا قربانی میانرودی»؛

عقد خواهر؛ مزار برادر!

«قربان قربانی‌میانرودی» گفت: روز شهادت رضا، مصادف با تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر بود که خواهرش برحسب عادت، منتظر تماس برادر برای تبریک روز دختر بود؛ اما خبر شهادت برادرش را شنید! بعد‌ها خطبه عقد خواهر بر مزار برادر، در لحظه تحویل سال خوانده شد.
کد خبر: ۵۹۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ - 17June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رضا قربانی میانرودی» ۲۵ اسفند ۱۳۷۰ در تنکابن به دنیا آمد و در ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در کرمانشاه، طی درگیری با قاچاقچیان، به فیض عظیم شهادت نائل آمد. 

«قربان قربانی‌میانرودی» پدر شهید «رضا قربانی‌میانرودی» به روایتی از زندگی این شهید پرداخت که در ادامه می‌آید.

با توجه به ماموریت‌های شغلی، به چالوس منتقل شدم. آقا رضا با رتبه ۱۱ در رشته الکترونیک دانشگاه پذیرفته شد و اول مهر ۱۳۹۱ به‌عضویت سپاه درآمد و به عنوان جوان‌ترین پاسدار لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا برای نبرد با اشرار و گروهک‌ها به مرز‌های غربی رفت.

شهید «حسین بواس» از شهدای مدافع حرم چالوس و همرزم آقا رضا، می‌گفت: «صبح ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ سوار بر موتور در یکی از محور‌ها در کمین گروهک تروریستی پژاک افتادیم؛ آقا رضا که ترک موتورم بود، گلوله‌ای به پشت سرش اصابت کرد و بر زمین افتاد و لحظاتی بعد، مظلومانه در آغوشم به شهادت رسید و اولین شهید لشکر ۲۵ کربلا بعد از دفاع مقدس شد.»

روز شهادتش، مصادف با تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر بود که خواهرش برحسب عادت، منتظر تماس برادر برای تبریک روز دختر بود؛ اما خبر شهادت برادرش را شنید!

بعد‌ها خطبه عقد خواهر بر مزار برادر، در لحظه تحویل سال خوانده شد.

روزی شهید «اسماعیل خانزاده» از شهدای مدافع حرم به من گفت: «دو بار که حاجتی داشتم، از محمودآباد به مزار شهید قربانی در چالوس رفتم. وقتی بعد از دردِدل با شهید بر‌گشتم، هر دو بار حاجتم را گرفتم.»

عقد خواهر؛ مزار برادر!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار