فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد؛

کشف‌ و ضبط دستگاه فلزیاب غیرمجاز در دیواندره

سرهنگ «زارعی» گفت: یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان دیواندره کشف و ضبط شد و چهار متهم نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 19June 2023

کشف‌ و ضبط دستگاه فلزیاب غیرمجاز در دیواندرهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «محمدرضا زارعی» فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برابر گزارش رسیده از سوی پاسگاه انتظامی نساره به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دیواندره مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای دربند، بررسی‌ها و تحقیقات در این‌خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پرسنل این یگان با هماهنگی قضایی و همکاری نیروهای انتظامی در محل وقوع جرم حضور یافته و چهار متهم با هویت بومی، در حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این عملیات یک دستگاه اسکنر و یک دستگاه فلزیاب نقطه زن از متهمان کشف شد، گفت: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌ فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به‌صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان تماس بگیرند تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار