سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

بیش از ۲ هزار مجوز صنایع‌دستی در کردستان صادر شد

«مهرزاد» با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ٣٣٤ مجوز صنایع‌دستی در سطح استان کردستان صادر شده، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و چهار مورد جواز تاسیس کارگاهی بوده است.
کد خبر: ۵۸۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ - 11April 2023

بیش از ۲ هزار مجوز صنایع‌دستی در کردستان صادر شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «منصور مهرزاد» سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ٣٣٤ مجوز صنایع‌دستی در سطح استان صادر شده، اظهار داشت: از این تعداد، ۲ هزار و ١٠٣ فقره پروانه تولید انفرادی، ٥٦ مورد مربوط‌ به پروانه تولید کارگاهی، ١٧١ فقره کارت شناسایی و چهار مورد جواز تاسیس کارگاهی بوده است.

وی افزود: این مجوزها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی و قلم‌زنی صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده نیز ۲ هزار و ٢١٠ نفر از آموزش‌ رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح روستاها و شهرهای کردستان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: این اداره‌کل به‌منظور ارتقای شاخص‌های هنری در تولید صنایع‌دستی بومی و سنتی نیز ۲ دوره‌ آموزشی برای ٨٠٠ نفر از شاغلان این حوزه در استان برگزار کرده است.

مهرزاد یادآور شد: مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد و ترویج و توسعه صنایع‌دستی بومی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی در کردستان است.

وی ابراز امیدواری کرد با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند رو به‌ رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار