مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگران

«بزرگی» با اشاره به فعالیت ۸۶ مرکز و ۱۰۶ دفتر برای ارائه خدمات مشاوره به ایثارگران، گفت: ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگران در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 19June 2023

ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگرانبه گزارش  گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بهروز بزرگی مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید با تشریح برنامه‌های بنیاد در زمینه مددکاری و مشاوره، اظهار داشت: رویکرد مددکاری با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد و به طور حتم جامعه ایثارگری هم از این آسیب‌ها جدا نیست، این است که در ارتقای سلامت بهداشت روانی جامعه هدف، رویکرد ارتباطی هدفمند و مؤثر داشته باشد.

وی با اشاره به «طرح سپاس» تصریح کرد: این طرح با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به منظور تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری انجام می‌شود و خوشبختانه با ابلاغ معاون اول ریاست محترم جمهور به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده که در طرح سپاس مشارکت بالایی داشته باشند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا خرداد ماه سال جاری بیش از ۴۴۰ هزار دیدار با ایثارگران با مشارکت دستگاه‌ها انجام شده است.

بزرگی افزود: در بین دستگاه‌های اجرایی وزارت کشور با ۱۰۲ هزار دیداری که در طرح سپاس انجام داد رتبه اول را کسب کرد و ما انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند، زیرا ما هرچه داریم به برکت خانواده‌های معظم شهداست.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایجاد شبکه مددکاری در حال پیگیری است، افزود: امیدواریم بتوانیم شبکه مددکاری نوین را با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های خانواده ایثارگری توسعه دهیم. موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین پایش سلامت بهداشت روان که در برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز وجود دارد از دیگر برنامه‌های بنیاد است تا جامعه ایثارگری را در رابطه با سلامت روانی و اجتماعی یاری کرده و با مشارکت گروه‌ها و تشکل‌های ایثارگری، معتمدین معین و گروه‌های جهادی این طرح را پیاده‌سازی کنیم.

وی موضوع تأمین دسترسی ایثارگران به خدمات مشاوره و تحکیم بنیان خانواده را دیگر اهداف این اداره کل برشمرد و تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۶ مرکز و ۱۰۶ دفتر در سراسر کشور در اختیار دارد که با بهره‌گیری از متخصصان روانشناسی، خدمات مشاوره به جامعه ایثارگری ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها