نظری در جلسه هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب عنوان کرد؛

جشنواره داستان انقلاب پنهان‌کاری ندارد/ داوری‌ها منصفانه خواهد بود

معاون هنری حوزه هنری گفت: جشنواره داستان انقلاب جزو آن دسته از جشنواره‌هایی است که اصلاً قرار نیست پنهان‌کاری داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ - 26November 2015

جشنواره داستان انقلاب پنهان‌کاری ندارد/ داوری‌ها منصفانه خواهد بود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، جلسه هماهنگی و اهدای حکم داوران هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب (جایزه مرحوم امیرحسین فردی) عصر روز گذشته، 4 آذرماه، با حضور فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری، مصطفی جمشیدی دبیر هشتمین جشنواره داستان انقلاب و هیئت داوران این دوره از جشنواره برگزار شد.

علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری، در این جلسه ضمن توضیحاتی از روند برگزاری هفت دوره جشنواره داستان انقلاب در حوزه هنری گفت: طبق روال هر سال در اردیبهشتماه فراخوان این جشنواره منتشر و تا آبانماه آثار نویسندگان در رشتههای مختلف به دبیرخانه ارسال میشود.

وی آماری از آثار ارسالی به هشتیمن دوره این جشنواره ارائه داد و گفت: امسال قرار است در حرکتی بدیع و جریانساز آثار برگزیده این جشنواره که توسط شما داوران انتخاب میشود، در مراسم اختتامیه به صورت چاپشده عرضه شود و در همین مراسم برای آنها مراسم رونمایی برگزار شود.

مصطفی جمشیدی، دبیر هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب، هم در این جلسه ضمن تشکر از حسین فتاحی به دلیل انجام مسئولیت دبیری این جشنواره در دو دوره پیش اظهار کرد: مسئولیتی که در این جشنواره وجود دارد، با توان و کمک شما صاحبنظران به انجام میرسد.

وی ادامه داد: اگر در این هشت سالی که این جشنواره برگزار میشود، تنها دو رمان به عنوان دو اثر شاخص و هنرمندانه در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی معرفی و شناخته شود و تاریخ ادبیات داستانی کشور ما وارد شود، شما به عنوان داوران این اتفاق ادبی کار و وظیفه خود را به خوبی به ثمر رساندهاید.

جمشیدی افزود: وقتی اثری را داوری میکنید و به دست انتشار میسپاریم، نباید به آن به عنوان یک داستانی نگریسته شود که بازه آن برای زنده نگه داشتن بهمن ماه است محدود شود، بلکه این اثر باید به عنوان اثری که قرار است در طول تاریخ ادبیات این کشور مورد بررسی قرار بگیرد، مورد داوری و ارزیابی قرار داده شود.

وی با اشاره به خبر انتشار و رونمایی آثار برگزیده این دوره از جشنواره در مراسم اختتامیه آن، گفت: این اتفاق مبارک و مهم به همت فاضل نظری و علی قربانی انجام میگیرد و برای ما خبر بسیار خوبی بود که من تصور میکنم میتواند بسیار جریانساز و تأثیرگذار هم باشد.

فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری، هم در این مراسم ضمن تشکر از حسین فتاحی دبیر دو دوره پیش این جشنواره و مصطفی جمشیدی که در دوره کنونی مسئولیت دبیری علمی آن را پذیرفته است، گفت: چهرههایی که جمشیدی به عنوان داور انتخاب کردهاند، این نوید را میدهد که امسال با یک قضاوت منصفانه و منطبق با اهداف عالی این جشنواره مواجه خواهیم بود.

به گفته معاون هنری حوزه هنری، همه داوران و دستاندرکارانی که در جشنواره داستان انقلاب کمک میکنند تا این اتفاق ادبی مهم به سرمنزل خویش برسد، میخواهند به علایق خود ادای دین کنند.

نظری گفت: جشنواره داستان انقلاب جزو آن دسته از جشنوارههایی است که اصلاً قرار نیست پنهانکاری داشته باشد و کارهایش در کمال صراحت و روشنی پیش میرود و در آن قرار است داستانهایی که در زمینه و در ارتباط با انقلاب اسلامی است، تولید و منتشر شود.

وی در پایان افزود: حساسیت کار شما در ارزشی که این جشنواره کسب خواهد کرد، بسیار مهم است و من به دلیل تلاش و مهربانیای که به خرج میدهید از شما سپاسگزار هستم.

بعد از سخنان فاضل نظری، وی به همراه مصطفی جمشیدی دبیر هشتمین جشنواره داستان انقلاب احکام هر یک از داوران این دوره از جشنواره را به آنها اعطا کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار