در مراسم رونمایی از پنج کتاب جدید ۲۷ بعثت مطرح شد؛

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت: خاطرات شهید علی‌وردی منتشر می‌شود/ نویسنده کتاب: سایه ناتمام درباره یک نخبه است که متفاوت شد

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت با بیان اینکه این نشر امسال سال پرکاری خواهد داشت، گفت: خاطرات شهید آرمان علی‌وردی به‌زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 20June 2023

کلاته‌عربی: امسال نشر ۲۷ بعثت سال پرکاری دارد/ خاطرات شهید علی‌وردی منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از پنج کتاب جدید انتشارات نشر ۲۷ بعثت، صبح امروز با حضور سردار عبدالرضا آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، گلعلی بابایی نویسنده ادبیات دفاع مقدس، سردار علی ناظری مدیر انتشارات فاتحان، جواد کلاته‌عربی مدیر انتشارات ۲۷ بعثت و جمعی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا و نویسندگان در مجموعه فرهنگی دوکوهه برگزار شد.

«اشک را مهلت ندادیم» به قلم سمیه جمالی، «غروب پالمیرا» نوشته محبوبه معظمی، «سایه ناتمام» اثر زینب پاشاپور، «پروانه‌ای که نخل شد» اثر زهرا اقازاده و «من زینب تو هستم» نوشته معصومه محمدی ازجمله‌ی کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بودند.

زندگی شهید آرمان‌علی وردی چاپ می‌شود/ سال پُرکار ۲۷ بعثت

جواد کلاته با بیان اینکه انتشارات بعثت با سابقه ۱۱ ساله تاکنون موفق شده است ۱۶۰ عنوان کتاب در این حوزه به چاپ برساند که کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ از تنها مجموعه منظم لشکرنویسی کشور است که به همت گلعلی بابایی از ابتدای جنگ و تشکیل تیپ محمد رسول الله (ص) تا پایان عنایات خیبر به نگارش در امده است.

وی خاطره‌نویسی را پرحجم‌ترین کار این انتشارت دانست و افزود: خاطرات رزمندگان لشکر، خاطرات همسران شهدا، شهدای مدافعان حرم و آثاری برای مخاطبان کودک و نوجوان را در این مجموعه دنبال می‌کنیم که مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت از انتشار کتابی با محوریت زندگی شهید آرمان علی ورودی خبر داد و گفت: کتاب ترور در تهران که به فجایع منافقین در تهران می‌پردازد نیز به‌زودی در قالب یک کار فرهنگ‌نامه‌ای مصور به چاپ می‌رسد.

کلاته خلأ روایت را مشکل ادبیات کودک و نوجوان دانست و با بیان اینکه در این زمینه از مشارکت دختران و پسران در جنگ خواهیم داشت، تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال پرکاری برای انتشارات ۲۷ بعثت خواهد بود و کتاب‌های قابل توجهی را در عرصه ادبیات پایداری عرضه خواهیم کرد.

سایه ناتمام درباره یک نخبه است که متفاوت شد

در ادامه، زینب پاشاپور نویسنده کتاب درباره سایه ناتمام گفت: موضوع این کتاب شهیدی است که بعد از ۳۴ سال گمنامی قصد کرد خودش را معرفی کند. از این شهید جز دست‌نوشته‌هایی محدود و چند عکس از کودکی چیزی باقی نمانده بود، اما این شهید قصد کرده بود خودش را معرفی کند. او در یک خانواده نخبه زندگی کرده بود و به‌واسطه‌ی کار پدرش در جریان موضوعات انقلاب قرار گرفته بود و در یکی از بهترین مدارس تهران تحصیل کرد، اما به‌همراه برادرش به حوزه رفت.

وی با بیان اینکه این کتاب را شخصا نذر امیرالمومنین (ع) کرده‌ام، گفت: حضرت علی (ع) نشانه‌های زیادی در این کتاب به ما نشان داد و این شهید که روش دیگری برای زندگی انتخاب کرده بود، نخبه‌ترین شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار