مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر:

ازدواج آسان با التزام به سبک زندگی علوی و فاطمی میسر می‌شود

حجت الاسلام «هاشمی» گفت: امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) ساده‌ترین مراسم خطبه عقد را داشته‌اند به همین دلیل ازدواج آسان با التزام به سبک زندگی علوی و فاطمی میسر می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ - 20June 2023

ازدواج آسان با التزام به سبک زندگی علوی و فاطمی میسر می‌گرددبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «سید عبدالرضا هاشمی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج مولای متقیان امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: این پیوند آسمانی واقعه‌ عظیمی است که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرده است از این جهت مرسوم است در این روز مبارک زوج‌های جوان پیوند خودشان را آغاز می‌کنند.

وی افزود: خانواده و جامعه ما هرمقدار که از سبک زندگی ومشی اهل البیت فاصله بگیرند به همان میزان آسیب پذیر ودرگیر معضلات و مفاسد اجتماعی خواهند شد لذا زیبنده نیست که ما مدعی مسلمانی باشیم، ولی با فرهنگ غنی اسلام وائمه درعمل بیگانه باشیم و فرهنگ غربی در زندگی فردی واجتماعی ما ساری وجاری باشد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: برای اجرای خطبه عقد، امام علی (ع) به دستور پیامبر به مسجد رفت، همچنین پیامبر (ص) به بلال دستور داد که مهاجر و انصار را در مسجد جمع کند وبعد از مدت کوتاهی همه در مسجد جمع شدند، پیامبر (ص) بالای منبر مسجد رفت و در حضور شاهدان، خطبه عقد برترین بانوی اسلام را خواندند.

این مسئول با بیان اینکه سبک زندگی این زوج نورانی نمونه جامعی از همسرداری اسلامی است، افزود: زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، سرشار از الگو‌های ارزشمندی است که امروز جامعه ما در بخش های مختلف نیازمند بهره گیری از آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار