وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهید چمران؛ سیمای سلیم دانشگاه‌ است

زلفی گل در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، شهید چمران را اسطوره علم و عمل، مرام و مردانگی، تقوا و تدین، اخلاق و ایمان، شهامت و شهادت و سیمای سلیم دانشگاه‌ دانست.
کد خبر: ۵۹۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ - 20June 2023

شهید چمران؛ سیمای سلیم دانشگاه‌ استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، از روش و منش این استاد، به عنوان الگویی برای تربیت نسل امروز یاد کرد.

متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌مناسبت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد چمران؛ اسطوره علم و عمل، مرام و مردانگی، تقوا و تدین، اخلاق و ایمان، شهامت و شهادت و سیمای سلیم دانشگاه‌ است. گزیده مردی که در میدان دانش و دانایی بالید و در معرکه‌ی عشق، جاودانگی را تجربه کرد. نابغه‌ای که فروتنانه، به فضیلت درک و درد و دین، نام گرفت و به جان‌آگاهی و خداجویی و ایثار، نماد و نمود نیایش شد.

شهید دکتر مصطفی چمران؛ در هفت‌خوانِ مصائب دنیا، به نوشدارویِ فنا فی‌الله، رویینه‌تن گردید و در مصاف با جادوی جهل و ابرَهه‌ی جنگ، از جان دریغ نکرد و مصداقِ سزاوار «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِروَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا» شد.

در سالروز شهادت آن دُردانه‌ی دانش و یگانه‌ی جهاد، امیدوارم روش و منش آن دانشی‌مرد شهید، سرفصل تربیت نسلی شود که امروز در دانشگاه‌های این سرزمین مقدس، به جست‌وجوی الگویی بی‌نظیر که متولد دین و دانش باشد، می‌گردند.

با ایمان به رستگاری آن معلم مجاهد و شبکه فضایل، خواهیم کوشید که مرور کارنامه‌ی سعادت او، تکلیف هر روزه‌ی اینجانب، همکاران، استادان دانشگاه و فرزندان دانشجوی کشورمان باشد. روز بسیج اساتید را گرامی داشته و این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی کشور تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار