نخستین فروشگاه تخصصی «کتاب و محصولات فرهنگی دفاع مقدس» در قم راه اندازی می‌شود

فروشگاه تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای نخستین بار در کشور، در محل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ - 20June 2023

نخستین فروشگاه تخصصی «کتاب و محصولات فرهنگی دفاع مقدس» در قم راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست تخصصی با موضوع اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در استان قم، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه چاپ و نشر کتاب و راه اندازی رشته‌های دانشگاهی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت ارائه کرد.

«بامداد» معاون اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز گفت: همه افراد جامعه با هر سلیقه و نگرشی دارای یک حرف مشترک هستند و آن، قابل ارج و قرب بودن موضوع دفاع از سرزمین و آیین است.

وی افزود: حماسه دفاع مقدس بود که آحاد ملت را همچون نخ تسبیحی دور هم جمع کرد و لذا بایستی در زمینه معرفی آن در بستر آثار مکتوب، نهایت تلاش را انجام داد.

سردار سرتیپ دوم «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز با بیان اینکه جاذبه دفاع مقدس، معجزه آساست، گفت: خوشبختانه ما در حجم انتشار کتاب حوزه دفاع مقدس وضعیت خوبی داریم، اما در حوزه یافتن مخاطب در همایش ها، نمایشگاه‌ها و فضای مجازی باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای مجمع ناشران انقلاب اسلامی در معرفی تازه‌های نشر ایثار و شهادت اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله بتوانیم از زنجیره توانمندی‌های این مجمع در کل کشور، برای جذب مخاطب کتب جهاد و مقاومت بهره‌مند شویم.

بایرامی با اشاره به امضای تفاهمنامه فیمابین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجمع ناشران در خصوص راه اندازی فروشگاه تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با ایثار و جهاد و شهادت گفت: استان قم به عنوان نخستین استان در کشور برای اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه انتخاب شده و ان شاء الله شاهد گسترش آن در کل کشور باشیم.

در ادامه، سردار بایرامی و هیات همراه از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و بخش‌های مختلف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم بازدید کردند.

کمک به متشکل شدن و تولید هدفمند ناشران حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت و دفاع مقدس، حفظ و مراقبت از مرز‌های فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و بهره گیری از ظرفیت‌ها و ابزار‌های نوین توزیع و فروش کتاب از اهداف امضای تفاهمنامه راه اندازی فروشگاه‌های تخصصی کتاب و ابزار فرهنگی حوزه دفاع مقدس برشمرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار