عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه خبر داد؛

برگزاری ۹۲ پیش نشست همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام «مسترحمی» گفت: ۹۲ پیش نشست، ۵۴ کارگاه و ۱۱ کرسی تاکنون در ایران، کربلا، اندونزی، لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان در راستای کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنیرهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شده است.
کد خبر: ۵۹۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ - 21June 2023

برگزاری ۹۲ پیش نشست همایش بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «سید عیسی مسترحمی» عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در پیش نشست همایش بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کردستان اظهار داشت: ۹۲ پیش نشست، ۵۴ کارگاه و ۱۱ کرسی تاکنون در ایران، کربلا، اندونزی، لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان در راستای کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنیرهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شده است که امیدوارم این نشست سرآغازی برای شروع و تقویت همکاری‌های دانشگاه آزاد و جامعه المصطفی العالمیه باشد.

وی یادآور شد: این کنگره بین‌المللی از ۲ سال قبل با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرده و برآیند آن تشکیل شورای کنگره و مشخص شدن اهداف آن در حوزه نشر قرآن کریم و آموزه‌های آن است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای از سال گذشته با همکاری دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد، افزود: تاکنون ۱۰۰ مرکز و ارگان و نهاد به شکل رسمی برای مشارکت در این کنگره اعلام آمادگی کردند و بسیاری از این مراکز هم پیش نشست هایی داشته اند.

معاون علمی دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: هدف از این برنامه و همایش، ترویج معارف قرآنی با نگاهی به اندیشه های آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام مسترحمی گفت: هدف اصلی این بوده که به این وسیله به ساحت نورانی قرآن و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ادای دینی کرده باشیم و به لطف الهی تعامل خوبی بین دبیرخانه کنگره و بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور شکل گرفته و تداوم خواهد داشت.

وی در تشریح چارچوب سازمانی و تخصصی کنگره، عنوان کرد: اشاره به دقیق بودن و دقت رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تلاوت قرآن و منبع شناخت کنگره (معرفی کتابها، مقالات، پایان نامه ها و نرم افزارها) ی مرتبط با اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله چارچوبهاست و علاقمندان تا پایان مرداد ماه امسال می توانند آثار خود را برای شرکت در کنگره که آبان امسال در قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می شود.

معاون علمی دبیرخانه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: تاکنون هزار و ۱۴۷ مقابله به دبیرخانه کنگره ارسال و هزار و ۴۶۰ نفر آثار خود را در سامانه کنگره ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار