مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی:

غیرت در زندگی شهید الداغی جاری بود

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در رابطه با شهید الداغی گفت: برای من سؤال بود که چگونه این شهید فراسوی مرز‌ها دیده شد و وقتی جواب را پیدا کردم که به منزل شهید رفتم و با اطرافیان شهید مصاحبت داشتم. دیدم غیرت در زندگی شهید جاری بود.
کد خبر: ۵۹۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 21June 2023

آثار مثبت اجلاس سراسری مدیران بنیاد در اجرای دقیق برنامه‌های عملیاتی/غیرت در زندگی شهید الداغی جاری بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در رابطه با برگزاری اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برنامه‌های مشترک مدیران کل بنیاد استان‌ها با رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضرورت دارد تا برنامه‌های بنیاد به خصوص برنامه‌های عملیاتی تشریح شده و هم‌افزایی داشته باشند. از برگزارکنندگان این اجلاس جای تشکر دارد و برگزاری این اجلاس در اجرای صحیح برنامه‌ها مؤثر خواهد بود.

وی افزود: هم زمان با برگزاری این اجلاس، شورای معاونان بنیاد استان‌ها نیز به‌صورت وبیناری برنامه را دنبال می‌کردند که به‌جا، لازم و ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های این استان برای بزرگداشت اربعین شهادت «شهید حمیدرضا الداغی» گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیام کنگره ۲ هزار و ۳۰ شهید سبزوار به این شهید بزرگوار اشاره کردند که افکار مردم را معطوف به خودش کرد. مجموعه برنامه‌هایی از شهادت تا اربعین شهادت این شهید غیرت برگزار کردیم و جمعیت باشکوهی در این مراسم‌ها حضور پیدا کردند که شاید شهید را نمی‌شناختند و پس از شهادت با ایثارگری وی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه اخلاص شهید در سبزوار بی‌نظیر بود و بعد از مراسم تدفین شهید تصمیم گرفتیم که علم شهید روی زمین باقی نماند، خاطرنشان کرد: یادواره‌های مختلفی داشتیم، مراسم شب شعر شهید غیرت برگزار شد که شعرای آیینی سراسر کشور آثاری را ارسال کردند. مستندی از زندگی شهید تهیه شد و خاطرات مادر، همسر و دختر و دوستان شهید ثبت شد که این خاطرات پیاده‌سازی و تبدیل به کتاب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی افزود: برای من سؤال بود که چگونه این شهید فراسوی مرز‌ها دیده شد و وقتی جواب را پیدا کردم که به منزل شهید رفتم و با اطرافیان شهید مصاحبت داشتم. دیدم غیرت در زندگی شهید جاری بود به‌عنوان نمونه اطرافیان می‌گفتند که شهید مستأجری داشته است که قرارداد مستأجر را سه سال بدون افزایش تمدید کرده است و شهید به‌عنوان صاحب ملک می‌گفت که من در این اوضاع اقتصادی نمی‌توانم به شما فشار بیاورم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده با اشاره به برنامه‌های ویژه اربعین شهید حمیدرضا الداغی بیان داشت: پویش خودرویی با عنوان کاروان غیرت با هشتک «ما هم غیوریم» برگزار شد. این پویش از میدان امام حسین (ع) تهران شروع شد و در شهر‌های سمنان، شاهرود، دامغان و شهر‌های متعدد استان خراسان رضوی و مشهد امام رضا (ع) و از حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی به سبزوار حرکت کرد. در سبزوار برنامه‌ای با شکوه برگزار شد که شش شبکه آن را پوشش دادند و شبکه یک حدود ۷۰ دقیقه و بیش از یک ساعت این مراسم را پخش کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها