در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید در سمنان؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: شهید چمران تربیت‌ شده مکتب انقلابی امام خمینی (ره) بود

«کوثری» گفت: شهید چمران تربیت‌شده مکتب انقلابی امام خمینی (ره) بود؛ او انقلاب اسلامی را با تمام وجود شناخته بود و همه هستی دنیایی خویش را فدای آن کرد.
کد خبر: ۵۹۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 21June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید با شعار «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امیدآفرینی اعتلای نظام حکمرانی» با حضور اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان سمنان در سالن همایش‌های امیرکبیر دانشگاه سمنان با اشاره به نقش برجسته شهید چمران در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید دکتر مصطفی چمران آن‌چنان روح باعظمت و بزرگی داشت که در اوج بحران‌ها و در سخت‌ترین شرایط جنگ، یاد خدا را فراموش نمی‌کرد و برکات و اقدامات مهم وی در لبنان تا امروز ماندگار است.

وی افزود: شهید چمران به‌عنوان یک دانشمند تمام‌عیار در عرصه‌های مختلف دفاعی نقش‌آفرینی کرد و از جمله کسانی بود که همواره در خط مقدم جهاد و مبارزه حضور داشت و با اراده‌ای راستین در کنار سایر رزمندگان اسلام، حماسه پاوه را خلق کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید چمران به‌عنوان الگویی شاخص برای اساتید انقلابی تصریح کرد: شهید مصطفی چمران همچون شهیدان تهرانی‌مقدم، فخری‌زاده و سایر شهدای علمی کشور، با روحیه‌ای معنوی و الهی از یک سو به قله‌های علم در زمان خویش دست یافته بود.

کوثری عنوان کرد: شهید چمران تربیت‌شده مکتب انقلابی امام خمینی (ره) بود؛ او انقلاب اسلامی را با تمام وجود شناخته بود و همه هستی دنیایی خویش را فدای آن کرد تا این شجره طیبه پرتو روح‌بخش خود را بر تمام آفاق جهان گسترش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان را باید با عمل و گفتار دقیق و صحیح و بدون حاشیه با تکیه بر جهاد تبیین توجیه کنیم؛ چراکه آنها صاحبان اصلی و آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و رسالت امروز اساتید نیز با مؤلفه‌های تعهد و تخصص در کنار یکدیگر مؤثر خواهد بود.

«احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این همایش گفت: شعار «ما می‌توانیم» بر پایه جریان علمی قابلیت اجرا دارد و نقش دانشگاه‌ها در این عرصه در پیشران‌های توسعه استان مهم و راهبردی است.

ریواده ضمن بیان نقش برجسته اساتید بسیجی در رفع مشکلات بخش‌های مختلف استان سمنان، بر ضرورت توجه به جایگاه علم و ظرفیت نخبگانی استان تأکید کرد و متذکر شد: حضور اساتید در کارگروه‌ها و هیأت‌های اندیشه‌ورز در موضوعات فضای مجازی و چالش‌های جمعیت و آب می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: عزت هر کشور مبتنی بر دانش و آگاهی نخبگان آن کشور بوده و تقویت ایمان و امید در حکمرانی مبتنی بر انقلاب اسلامی به‌عنوان یک اصل مهم مطرح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان  بیان داشت: تربیت افرادی همچون شهید چمران و سایر دانشمندان برجسته علمی از شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) است.

این مراسم هم‌زمان با سمنان در تهران و دانشگاه‌های منتخب سراسر کشور با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی به‌صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار