رئیس دانشگاه فردوسی:

شهید چمران بهترین الگو برای تربیت نسل انقلابی و متخصص است

«ضابط» گفت: ویژگی‌های شهید چمران الگویی برای استادان بسیجی است که باید با تأسی به این ویژگی‌ها در جهت تربیت نسل انقلابی و متعهد و متخصص که سازندگی اجتماعی را رقم می‌زنند گام بردارند.
کد خبر: ۵۹۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ - 21June 2023

شهید چمران بهترین الگو برای تربیت نسل انقلابی و متخصص استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «احد ضابط» رئیس دانشگاه فردوسی در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر «مصطفی چمران» و روز بسیج اساتید که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس امروز در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های شهید چمران، وی را نخبه علمی، سرباز و دارای روحیات معنوی معرفی کردند. طبق فرمایش معظم له محصول فعالیت‌ دانشگاه‌ها باید تربیت افرادی همچون شهید چمران باشد.

وی افزود: ویژگی‌های شهید چمران الگویی برای استادان بسیجی است که باید با تأسی به این ویژگی‌ها در جهت تربیت نسل انقلابی و متعهد و متخصص که سازندگی اجتماعی را رقم می‌زنند گام بردارند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: فرهنگ بسیجی به دلیل برخوداری از ارزش‌های اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بر همین اساس بسیجیان باید مروج این فرهنگ غنی باشند.

ضابط ادامه داد: یک عالم و استاد باید دارای زهد و تقوی باشد و فردی که این ویژگی معنوی را نداشته باشد، نصیحت او در مخاطبان اثر نخواهد داشت، بدین سبب بیان شهید چمران به دلیل زهد و پارسایی ویژه‌اش در مخاطبان موثر واقع می‌شد.

وی به سفر اخیر خود به کشورهای سوریه و لبنان و نشست با اعضای دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاهیان این کشورها تأکید داشتند تا افرادی همانند شهید چمران با روحیات بسیجی برای تأمین نیازهای آموزشی آن‌ها در حوزه‌های دفاعی، دانش‌بنیان، کسب و کار و آموزش زبان فارسی به آن‌ها برای تعامل در فرصت‌های آموزشی معرفی شوند.

در ادامه این نشست سراسری که با عنوان حضور حماسی ۳۰‌ هزار استاد بسیجی سراسر کشور برنامه و سازماندهی شده بود، رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار