خادمان تبلیغ و تبیین اسلام ناب تجلیل شدند؛

حریزاوی: از مردم مومن ایران می‌خواهیم در مسیر تبلیغ دین باشند

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل از فعالان حوزه تبلیغ را نوعی جهاد دانست و گفت: از جامعه مومن ایران می‌خواهیم مسیر تبلیغ دین را درپی بگیرند.
کد خبر: ۵۹۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 21June 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رویداد ملی نهضت» ویژه تجلیل از خادمان تبلیغ و تبیین اسلام ناب در آستانه تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی در حوزه هنری برگزار شد.

حریزاوی: مردم مومن ایران در مسیر تبلیغ دین باشند
در ابتدا، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وقتی که جهاد تببین به‌عنوان یک فریضه فوری و قطعی و به‌عنوان یک واجب عقلی و شرعی بردوش ما قرار گرفته است، گردهمایی و هم‌اندیشی کردن و معرفی کسانی که قدم موثر در این جهاد بزرگ و جنگ ترکیبی گسترده برمی‌دارند، خودش یک جهاد است.

وی به «رویداد ملی نهضت» پرداخت و گفت: امروز به مناسبت این شجره دین گردهم آمده‌ایم و سعی داریم از عزیزانی که بدون هیچ جایگاه شغلی و فقط برای انجام رسالت الهی جهاد تبلیغ می‌کنند به‌اندازه توان و شناخت دعوت و معرفی و تقدیر کنیم و از جامعه مومن ایران بخواهیم مسیر تبلیغ دین را درپی بگیرند.

در ادامه با حضور پدر شهیدان روح‌الله عجمیان و آرمان علی‌وردی و همراهی حجت‌الاسلام محمد قمی و جت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی از با محوریت تبلیغ در عرصه رفع محرومیت از حجت‌الاسلام حسین رنجبر مبلغ دینی، منصوره کوشکی بانوی فعال و صاحب پنج فرزند، حجت‌الاسلام علی سرلک بخاطر فعالیت‌های تبلیغی در رسانه‌، احمد حاجی‌شریف قاری قرآن و پیشکسوت قرآنی، ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن تجلیل به‌عمل آمد.

رنجبر: کار باید با حضور و دست مردم انجام می‌شود
در ادامه، حجت‌الاسلام حسین رنجبر گفت: وقتی کاری که شهدا و خدمت‌گذران در کشور انجام می‌دهند را تصور می‌کنم من به‌عنوان یک طلبه شرم می‌کنم فعالیت‌های خودم را بازگو کنم.

وی با بیان اینکه شخصا متولد ۱۳۶۱ هستم و امام (ره) و دوران جنگ تحمیلی را ندیده‌ام، تاکید کرد: شخصاً بیان رهبر انقلاب درباره اینکه هرجایی که هستیم را نقطه اصلی جهان بدانیم را سرلوحه قرار داده‌ام لذا هرجایی هستیم را شلمچه خودمان می‌دانیم؛ من در جایگاه تبلیغ فکر می‌کنم مردم همگی بچه‌های ما هستند و با این محبت کارها تسهیل می‌شود و پیش می‌رود.

این مبلغ دینی عنوان کرد: من در مدت ۲۰ سال تجربه تبلیغ ۲۴ بار جابه‌جا شده‌ام اما با این شرایط همواره از شهدا و خانواده‌هایشان شرم می‌کنم و معتقدم کار من در برابر مجاهدت آن‌ها ناچیز است و توصیه‌ می‌کنم توجه بیشتری به تبلیغ و مبلغین صورت گیرد لذا نیازمند حمایت جدی است.

رنجبر با تاکید براینکه معتقدیم کار باید با حضور و دست مردم انجام می‌شود، گفت: ما در ستاد غدیر و فعالیت‌هایی که همواره داشته‌ایم جایگاه مردم را مهم می‌دانیم اما این مسوولیت مدیران را نفی نمی‌کند.

بخش دیگر این مراسم با اجرای قطعات سرود گروه احسان همراه بود که «اینجا ایرانه» و « گُل دختر» را اجرا کردند. سپس در بخش هنری، مریم شعبانی کارگردان تئاتر، محمدحسین نیرومند هنرمند گرافیست، حسن روح‌الامین هنرمند نقاش، حسین حقیقی خواننده موسیقی، محمدرضا شفیعی تهیه کننده سینما، سرباز روح‌الله رضوی اهل کشمیر هند و حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار بخاطر برنامه شیوه و سپیده بابایی قهرمان آلیش، علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار