امام جمعه دزفول:

مردم باید مراقب پاسداری از اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشند

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مردم باید مراقب پاسداری از اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشند.
کد خبر: ۵۹۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 24June 2023

مردم باید مراقب پاسداری از اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی قاضی دزفولی» امام جمعه دزفول امروز در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات این اداره در دزفول ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن فرهنگ را از موارد مطرح شده در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید مراقب پاسداری از اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ با بخشنامه محقق نمی‌شود، افزود: عفاف و حجاب با دستور محقق نمی‌شود؛ یکی از محورهای مدنظر رهبر معظم انقلاب این است که بی‌حجابی در جامعه زشت انگاری شود.

قاضی دزفولی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های منظومه فکری رهبری، تبدیل مفاهیم به الگو است؛ باید بتوانیم این مفاهیم را با ساخت فیلم، سخنرانی، منبر و مداحی به الگو تبدیل کنیم.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم به روزرسانی مفاهیم انقلاب اسلامی گفت: باید بازخورد عدالت اجتماعی در جامعه تبیین شود. ضمن این که دشمن هم خلق واژه‌های جدید را در جهت اهداف خود عملی کرده و شعارهایی مانند زن، زندگی،آزادگی ساخته است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ترجمه عملیاتی معارف اسلامی و انقلابی را مهم دانست و یادآور شد: باید بتوانیم معارف اسلامی را به فناوری اسلامی و انسانی تبدیل کنیم.

وی امیدآفرینی را از ویژگی‌های الگوسازی در حکمرانی اسلامی خواند و افزود: دشمن سعی دارد ملت‌ها را از رسیدن به اهدافشان ناامید کند که مبلغان و مداحان باید به این موضوع توجه کنند.

امام جمعه دزفول تاکید کرد: باید بتوانیم ضعف دشمن و نقاط قوت خودمان را بشناسیم و امیدآفرینی کنیم برای مثال آمریکا رتبه نخست خودکشی و ایران رتبه ۱۳۰ را در دنیا دارند که باید با تبیین این آمار، امیدآفرینی کرد.

وی بر ضرورت کیفی بخشی فرهنگی تاکید کرد وافزود: اگر بتوانیم به کار ترویجی و تبلیغی فرهنگی اثر عقلانی و ایمانی دهیم کار فرهنگی اثربخشی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار