رییس کل دادگستری استان یزد:

ضعف دستگاه‌های مختلف بر دوش دستگاه قضا و مجموعه‌های انتظامی است

دهشیری گفت: حوادث سال گذشته نشان داد که جور کم کاری دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های اقتصادی و فرهنگی بر دوش دستگاه قضا و مجموعه‌های نظامی و انتظامی است.
کد خبر: ۵۹۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ - 24June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «غلامعلی دهشیری» رییس کل دادگستری استان یزد در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار  داشت: اگر این دستگاه‌ها از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند قطعا نباید در کف خیابان با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد که در صورت ادامه این روند هر چه هم نیرو و امکانات اضافه شود پاسخگو نخواهد بود.

وی تصریح کرد: وضعیت خوب امنیتی مستقر در استان ما حصل تعامل و همکاری بین همه بخش‌های اجرایی، امنیتی، دستگاه قضایی و مجموعه‌های نظامی و انتظامی است.

رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت امنیت جامعه به ویژه در حوزه امنیت روانی که دشمن تمام قدرت خود را جهت جذب نوجوانان و جوانان پای کار آورده است بهره برد.

دهشیری با بیان اینکه مردم خواهان فراجای مقتدر و دارای برنامه هستند گفت: دشمن نوک پیکان هجمه‌های خود را به سمت این بازوی قدرتمند نظام گرفته است لذا نیروی انتظامی باید برای لحظه لحظه حضو رخود در عرصه‌های مختلف برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید همه دستگاه‌ها به سهم خود زمینه لازم جهت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

دهشیری افزود: رصد فعالیت‌های انتخاباتی، پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، رصد فضای مجازی، تامین امنیت روانی و اجرایی و ... از جمله مواردی است که باید در دستور کار نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظراتی قرار گیرد.

وی بر لزوم به روزرسانی و تکمیل گام دوم سامانه راه اندازی شده بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: عدم هوشمندی این سامانه در حال حاضرباعث شده تا دو پرونده در یک موضوع در دادسرا‌ها تشکیل شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان در این دیدار با اشاره به رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف از امنیت در سطح استان گفت: اگرچه گله‌هایی در برخی از موضوعات مانند سرقت‌های خرد آزار دهنده است که این موضوع مسئله‌ای کشوری است.

وی افزود: تقویت امنیت در محلات بااستفاده از ظرفیت خود محلات از برنامه‌های نیروی انتظامی است که در این راستار جلساتی با بزرگان و معتدین محلات برگزار و مشکلات و آسیب‌های محلات شناسایی شده است.

بهدانی فرد با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی استان با مجموعه نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان گفت: این میزان از نحوه تعامل و همکاری در سطح کشور زبانزد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها