در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: لازمه احیای غدیر، تبیین نظام ولایی مبتنی بر اندیشه امامت است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: مدیریت امامت و ولایت به عنوان الگوی اسلامی باید به کردم ارائه شود؛ بر همین اساس باید توجه داشت امروز ترویج و تبلیغ غدیر بدون تبیین نظام ولایی بر اندیشه امامت نمی‌تواند تبیین کاملی از غدیر باشد.
کد خبر: ۵۹۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ - 24June 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: لازمه احیای غدیر، تبیین نظام ولایی مبتنی بر اندیشه امامت استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی با موضوع دهه ولایت و امامت که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: غدیر بزرگترین عید شیعیان است و هویت اسلام با آن شکل می‌گیرد.

وی افزود: در عید ولایت باید از ظرفیت‌های محلی و مردمی استفاده شود تا جشنی باشکوه در تمامی شهر‌های استان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه واقعه غدیر خم یکی از مهمترین سند‌های امامت و ولایت دوازده امام (ع) به ویژه خلافت بلافصل امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) است تصریح کرد: هم‌اکنون سنت‌های محلی که نشان از ولایتمداری است، کاهش یافته است، در گذشته و در ایام اعیاد قربان و غدیر در مناطق مختلف مراسم ویژه سادات در دید و بازدید‌ها صورت می‌گرفت که امروز این مراسم کمرنگ شده است.

علم الهدی گفت: احیای عید غدیر در فضای مجازی باید به درستی انجام شود و برای برگزاری مراسم این عید باید با عنایت امام زمان (عج) از حداکثر ظرفیت‌های محلی و تکنولوژی استفاده کرد.

وی بیان داشت: در اندیشه سیاسی، باید امامت و ولایت و همچنین مدیریت معصوم در دنیا مد نظر قرار گیرد در این صورت است که می‌توان غدیر و ولایت مولای متقیان را به جهان ارائه کرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: مدیریت امامت و ولایت به عنوان الگوی اسلامی باید به کردم ارائه شود؛ بر همین اساس باید توجه داشت امروز ترویج و تبلیغ غدیر بدون تبیین نظام ولایی بر اندیشه امامت نمی‌تواند تبیین کاملی از غدیر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار