مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان خبر داد؛

وجود ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در کردستان

«وکیلی» گفت: ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۶۵۷ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان کردستان وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ - 25June 2023

وجود ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فردین وکیلی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان امروز در نشست با مدیران و کارآفرینان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان که در سالن جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۶۵۷ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان کردستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در دولت مردمی به منظور ترویج مهارت، صدور مجوز آموزشگاه های خصوصی تسهیل شد و همین موضوع، آمار آموزشگاه‌های آزاد را در یک سال اخیر نسبت به سنوات گذشته چند برابر کرد.

این مسئول تعداد کارگاه های ثابت فنی و حرفه ای استان را ۹۱ کارگاه خواند و بیان داشت: ۹۰ مربی در بخش دولتی و ۴۸۰ مربی در بخش خصوصی داریم که سالانه یک هزار و ۳۰۰ دوره آموزشی در مراکز بخش دولتی و یک هزار و ۵۰۰ دوره در بخش خصوصی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف آموزشی داریم، گفت: در یک سال گذشته سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی توسط مراکز فنی و حرفه‌ای بخش دولتی به جامعه هدف از جمله زندانیان، معتادین بهبودیافته و ساکنین مناطق روستایی ارائه شده است.

وکیلی با اشاره به اینکه افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فنی و حرفه‌ای استان در سفر رئیس جمهور مصوب شد، تصریح کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۱۲ میلیارد تومان جذب شده است که اولویت را اتمام یک پروژه نیمه تمام قرار دادیم.

وی بیان داشت: پروژه فنی و حرفه ای شهرستان سقز ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از نیازهای این شهرستان است و باید زودتر به اتمام برسد چراکه هرچقدر شامل مرور زمان شود هزینه های بیشتری باید برای اجرای آن صرف کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یکی از مشکلات و دغدغه های فنی و حرفه ای استان را کمبود نیرو خواند و گفت: از سال ۱۳۸۵ مجوز استخدامی نداشتیم و این باعث می شود به لحاظ آموزش آسیب ببینیم چراکه بعد از بازنشسته شدن همکاران، نیرویی جایگزین آنها نشد.

وکیلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کارکنان فنی و حرفه‌ای استان را حقوق و مزایا دانست و یادآور شد: ظرفیت‌هایی در استان همچون واحدهایی که امکان تجاری شدن دارند را داریم که اگر مجوز تجاری شدن آنها داده شود می توان مزایای کارکنان را افزایش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها