فتحعلی بیگی اعلام کرد

افتتاح اولین شعبه انجمن تعزیه ایرانیان در شهرستان شیروان

رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان گفت: این انجمن به منظور حفظ و گسترش اشاعه این هنر تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲ - 12November 2013

افتتاح اولین شعبه انجمن تعزیه ایرانیان در شهرستان شیروان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، داوود فتحعلی بیگی رئیس هیات مدیره انجمن تعزیه ایرانیان با اشاره به حساس و ظریف بودن هنر تعزیه و رواج آن در برخی مناطق کشور اظهار کرد: در برخی از مناطق کشور به دلیل اینکه شخص یا نهاد خاصی مسئولیت تعزیه را بر عهده ندارد این مقوله رشد چندانی نیافته و تقریبا رو به افول است.

وی افزود: فعالیت انجمن تعزیه ایرانیان خارج از حیطه اجرای تعزیه است و بیشترین هدف آن ساماندهی شبیه خوانان کشور است، گرچه این مسئولیت بسیار سنگینی است و از توانایی های یک انجمن فراتر است اما همه سعی خود را در انجام این کار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اراده و تصمیم ما بر این است که  شبیه خوانان را شناسایی و به عضویت این انجمن درآوریم، اقدام بعدی ما پژوهش در زمینه تعزیه و برطرف کردن نیازهای دیگران در این حوزه است.

داوود فتحعلی بیگی با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری  نسخ معتبر تعزیه خاطر نشان کرد: تهیه فیلم های آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی در تهران و شهرهای مختلف و همین طور گردآوری و شناسایی نسخ معتبر از دیگر فعالیت های این انجمن است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان ضمن اعلام پرداخت مستمری به برخی از اعضاء انجمن در قالب طرح تکریم، گفت: بیش از 2000 نفر عضو این انجمن شده اند و این عضوگیری همچنان ادامه دارد. اعلام کرده بودیم هر شهرستانی که 50 عضو داشته باشد می تواند یک شعبه ازانجمن تعزیه را داشته باشد که این اتفاق برای خراسان شمالی و شهرستان شیروان رخ داد.

نظر شما
پربیننده ها