در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت دفاع و وزارت علوم؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دست برتر ایران در حوزه‌های نظامی، دفاعی، دریایی/ دانشمندان سرمایه‌های نمادین ایران اسلامی هستند

زلفی گل گفت: ایران در صنایع مختلف از جمله نظامی، دفاعی، دریایی دست برتر را دارد و این موضوع باعث شده که دولت سیزدهم قدرتمندانه دیپلماسی را پیگیری کرده و رویکرد خود را به دیپلماسی اقتدار تغییر دهد.
کد خبر: ۵۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ - 26June 2023

موضوع کادرسازی باید در نیرو‌های مسلح توجه ویژه‌ای شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: ما در صنایع مختلف از جمله نظامی، دفاعی، دریایی دست برتر داریم و این دست برتر باعث شده که دولت سیزدهم قدرتمندانه دیپلماسی را پیگیری کرده و رویکرد خود را به دیپلماسی اقتدار تغییر دهد.

زلفی گل با بیان اینکه دولت سیزدهم رعایت اصول عزت و حکمت را پیگیری می‌کند، ادامه داد: وحدت در جهان اسلام نتیجه مدیریت شما فرماندهان نظامی است که قدرتمندانه با کشور‌ها برخورد می‌کنید.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی استقلال کامل سیاسی دارد، افزود: یکی از راهبرد‌های اساسی ما که باعث می‌شود دولت مقتدرانه وارد عرصه شود نتیجه دیدگاه شما بوده است و شما باور دارید علم به انسان قدرت فرازمینی می‌دهد.

زلفی گل با بیان اینکه از طریق علم می‌توان به پیشرفت‌های زیادی رسید، تصریح کرد: فرماندهی نیرو‌های نظامی و امنیتی برنامه ریزی درستی داشته و خروجی آن‌ها اقتدار نیرو‌های مسلح ایران اسلامی شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشمندان سرمایه‌های نمادین ایران اسلامی هستند، افزود: نوع نگاه ستاد کل نیرو‌های مسلح به دانشگاه‌های ما ویژه است و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح از ظرفیت‌های پژوهشگران استفاده کنند، یادآور شد: شرایط در آموزش عالی برای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح آماده است و می‌توان از ظرفیت‌های مطالعاتی نیز استفاده کرد.

زلفی گل با بیان اینکه از ظرفیت برنامه هفتم توسعه استفاده بهینه شود، خاطرنشان کرد: به موضوع کادرسازی باید در نیرو‌های مسلح توجه ویژه‌ای شود و در این راستا باید استعداد‌ها را از آموزش پرورش و دانشگاه‌ها شناسایی کرد تا در آینده فرماندهان و مسئولین توانمندی داشته باشیم.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار