رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج:

ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه برافروختن آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.
کد خبر: ۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹ - 11November 2013

ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه برافروختن آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دستاندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثتآور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقههای مذهبی است.

ایشان با تأکید بر لزوم توجه به حساسیتها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتشافروزیهای مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.

حضرت آیت الله خامنهای همچنین افزودند: تقابل فرقههای مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابلها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقههای درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار میگیرد.

رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواستها و نیازهای مشترک دنیای اسلام را یکی دیگر از ظرفیتهای بینظیر حج خواندند و تأکید کردند: بسیاری از ظرفیتهای حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فکر و اندیشه برای کشف و شناسایی این ظرفیتهای جدید استفاده کرد.

ایشان با تشکر از زحمات دستاندرکاران حج امسال و ارائهٔ خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری کردند که نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین "قاضی عسگر"، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثهٔ مقام معظم رهبری در زمینههای فرهنگی، معنوی و بینالمللی حج را بیان کرد.

در ادامه، "اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از عملکرد بخش اجرایی و عملیاتی حج امسال و نحوهٔ رسیدگی به کاروانهای اعزامی ارائه کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار