یادداشت/ محمد ویس مرادی

فریب افکار عمومی در پروپاگاندای غربی اشکالی ندارد!

در پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی ندارد، بازیگری اشکالی ندارد، رفتارهای هنرپیشه‌وار اشکالی ندارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد و حقوق بشر در آمریکا پروپاگاندایی که توسط رسانه‌ها نمایش داده‌ شده است، بیشتر نیست.
کد خبر: ۵۹۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ - 27June 2023

در پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی نداردگروه استان‌های دفاع‌پرس - «محمد ویس مرادی» نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس؛ دین اسلام ویژگی‌هایی که برای تبلیغ اسلامی برشمرده شده است، این است که باید صادقانه باشد، صمیمانه باشد و امانت‌دارانه باشد، مسئولانه باشد. تبلیغ یعنی رساندن یک پیام و یک‌سخن درست، این معنای تبلیغ اسلامی است.

یعنی اصل صداقت در تبلیغ و آنچه بیان می‌شود به‌عنوان یک اصل از آن استفاده می‌شود و باید بادید امانت‌دارانه و مسئولانه این تبلیغ صورت گیرد که تأثیرگذاری بلندمدتی از خود به‌جای بگذارد  و همان‌طور که از پیامبران الهی گرفته تا ائمه معصومین (علیهم‌السلام) این اصل رعایت شده است.

اما نکته اینجاست هم‌زمان با تبلیغ درستی که توسط جبهه حق صورت می‌گرفت، توسط جبهه باطل همیشه تبلیغات سوئی انجام می‌شد که گاهی تأثیر بسزایی هم روی مردم می‌گذاشت و مسیر اصلی تعالی بشر را از روی ریل اصلیِ خود جابه‌جا می‌کرد و به قهقرای و بیراهه‌ای مسیر را انتقال می‌داد که بشر وقتی به خود می‌آمد که بسیار از مسیر اصلی آن دور شده است که به‌نوعی پروپاگاندا بوده تا تبلیغ صحیح و درست.

اکنون نیز حکومت‌های مادی که عمدتاً در غرب هم تبلیغ هست، آنجا یک نوع پروپاگاندا وجود دارد که به‌طور مبنایی و اصولی بامعنای تبلیغ که در فوق گفته‌شده است متفاوت هست و درواقع همواره سعی داشته است که بشر را به سمت آنچه در اهداف مادی خود می‌گذرد بکشاند.

درواقع این‌طور باید بیان کنیم که پروپاگاندا برای کنترل کردن افکار عمومی بشر هست در جهت دست یافتن به قدرت، منفعت و به پول. حال این موضوع به نفع بشر باشد یا نه اصلاً اهمیت دراین‌بین ندارد.

اگر با دقت و بینش درست بر موضوع حقوق بشر غرب تمرکز داشته باشیم چیزی جز پنجه‌های تیزی که در زیر دستکش مخملی‌ای هست واقعیت خارجی ندارد.

آمریکایی که در آن به‌راحتی با پا گذاشتن بر گلوی یک سیاه‌پوست تا جان دادنش با بی‌رحمی تمام یا کشتن افراد بی‌گناه به طریق مختلف صورت می‌گیرد، اکنون داعیه‌ی رعایت حقوق بشر دارد برای تمام دنیا. دُمِ خروسشان را باید باور کرد یا قسم و داعیه‌ی حقوق بشرشان را.

در پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی ندارد، بازیگری اشکالی ندارد، رفتارهای هنرپیشه‌وار اشکالی ندارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد و حقوق بشر در آمریکا پروپاگاندایی که توسط رسانه‌ها نمایش داده‌شده است، بیشتر نیست.

هرچه انسان را به آن نتیجه‌ی مادی برساند در پروپاگاندای غربی جایز است. در صورتی‌ که در تبلیغ اسلامی ابداً این‌طور نبوده و صداقت، امانت‌داری و احساس مسئولیت و... لازم هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار