مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

وجود ۴ هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور

«زارعی» از وجود ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در سطح کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: هر روز برای جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با مواد مخدر بوده که وجود این شهدا و جانبازان گواه این موضوع است.
کد خبر: ۵۹۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 26June 2023

وجود ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد زارعی» مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز (دوشنبه) در مراسم امحای بیش از ۶۴ تن انواع مواد مخدر و روانگردان که همزمان با پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بیرجند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: پدیده شوم مواد مخدر پیامدهایی داشته که علاوه بر موضوع مقابله که جدی است اولویت دیگر پیشگیری و درمان است.

وی از وجود ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در سطح کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و بیان داشت: هر روز برای جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با مواد مخدر بوده که وجود این شهدا و جانبازان گواه این موضوع است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود معتادان متجاهر را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: یکی از اهداف اصلی، جمع‌آوری این افراد و در مرحله بعد درمان و توانمندسازی آنان برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد است.

زارعی با تأکید بر اینکه اعتیاد به یکی از چالش‌های اساسی دنیا تبدیل شده، ابراز داشت: بیش از ۳۰۰ میلیون معتاد در دنیا وجود دارد که پیامدهای شومی بر بنیان خانواده داشته و تأثیر مهمی بر نیروی انسانی دارد.

وی با بیان اینکه نگهداری معتادان متجاهر ۱۳ میلیون ظرفیت نفر در کشور ایجاد شده که امید است روزی معتاد نداشته باشیم، افزود: از یک سال گذشته در ۱۵ استان توانمندسازی معتادان متجاهر را دنبال کرده‌ایم که علاوه بر درمان به اشتغال آنان هم توجه جدی شده است.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اگر در بخش توانمندسازی غفلت کنیم معتاد مجدد به اعتیاد روی می‌آورد از همین رو در مراکز نگهداری معتادان که بخش عمده آن به همت خیران در کشور راه‌اندازی شده، توانمندسازی جدی است.

زارعی با اشاره به اینکه از سال گذشته زمینه‌های فرهنگی خوبی در طرح یاریگران زندگی برای آموزش و پیشگیری شروع شده، بیان داشت: آموزش برای پیشگیری در حوزه مقابله با مواد مخدر اولویت دارد که همه بخش‌ها باید در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار