رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

اختصاص یک بیمارستان صحرایی در عرفات/ حضور تیم‌های واکنش سریع در رمی جمره

رئیس جمعیت هلال احمر از اختصاص یک بیمارستان صحرایی در عرفات و حضور تیم‌های واکنش سریع در رمی جمره جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج خبر داد.
کد خبر: ۵۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ - 27June 2023

اختصاص یک بیمارستان صحرایی در عرفات/ حضور تیم‌های واکنش سریع در رمی جمرهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به حجاج اظهار داشت: از ظهر دیروز زائران به عرفات منتقل شده اند و علاوه بر بیمارستان در ۸ مکتب اسکان زائران، پزشکان مستقر و خدمات بهداشت، درمان ارائه می‌دهند و امروز برای مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه پوشش امدادی زائران را خواهیم داشت هم سلامت آن‌ها را کنترل می‌کنیم.

کولیوند افزود: بیمارانی که در بیمارستان‌های ما در مکه بستری هستند در قالب کاروان وقوف اضطراری به کاروان‌ها ملحق می‌کنیم و پس از طی مراحل حج آن‌ها در مشعر و منا مجدد به بیمارستان‌ها باز می‌گردند و ادامه دارمان و خدمات را خواهند داشت و اعمال حج آن‌ها توسط روحانیون کاروان و همراهانی که دارند پیگیری می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مشعر دو پایگاه سیار خدمات امدادی و بهداشت ارائه و همچنین زائران را از مشعر تا منا مشایعت خواهیم کرد در منا هم بیمارستان صحرایی مجهز خواهیم داشت. برای رمی جمره هر یک ربع ساعت یک تیم واکنش سریع همراه زائران خواهد بود و تا روز آخر تیم‌های بهداشتی و درمانی آمادگی خواهند داشت و بیمارستان مکه هم همچنان دایر است و بیماران نیاز به بستری حضور دارند؛ خوشبختانه همکاری خوبی بین هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و بهداشت و درمان سعودی وجود دارد و رابط عرب زبان داریم و هم افزایی ایجاد شده که خدمات بیشتر و بهتری را برای زائران داشته باشیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار