رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد؛

اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر ایران به عربستان

کولیوند در دیدار با همتای عربستانی در مکه مکرمه، درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 30June 2023

اعزام تیم‌های امدادی هلال‌احمر ایران به عربستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه دیدار با همتای عربستانی در مکه مکرمه اظهار داشت: عربستان، یک اپلیکیشن به نام «کمکم کن» دارد که زائران هر کمک درمانی و امدادی نیاز داشته باشند با ورود به این اپلیکیشن و درخواست، کادر درمانی به کمک بیمار می‌آیند. این اپلیکیشن زبان فارسی ندارد که مقرر شد با کمک هلال‌احمر ایران و برای حج آینده، زبان فارسی هم به اپلیکیشن اضافه شود.

کولیوند ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای سال آینده انجام شد که تیمی از امدادگران ایران برای کمک به هلال‌احمر سعودی، به این کشور اعزام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: مقرر شد تا برای اعزام بیماران ایرانی به جده و از جده به ایران، هلال احمر عربستان آمبولانس در اختیار هلال‌احمر کشورمان قرار دهد. به اضافه این که، برای تردد آمبولانس‌های هلال‌احمر ایران در عربستان و در جهت رفاه بیشتر حال حجاج ایرانی با تمام معافیت‌ها و ویژگی‌هایی که آمبولانس‌های عربستان دارد، توافق شد؛ و تسهیل تردد ویژه آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر در شرایط بحران هم تصویب شد

وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین ما و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سعودی برقرار است، عنوان کرد: برای هوشمندسازی فعالیت‌ها قرار شد که همکاری‌ها را توسعه دهیم. طرح جدیدی برای سال آینده و مخصوصاً برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج در این حوزه انجام می‌دهیم.

کولیوند افزود: مقرر شد تا کتابی با همکاری مشترک دو جمعیت ملی برای به اشتراک گذاری تجربیات و فعالیت‌های امدادی و بهداشتی و درمانی تدوین شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات بررسی و توافق شده در این دیدار، حضور و استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های سعودی در ایام حج تمتع بود.

کولیوند عنوان کرد: استقرار کادر درمان ما در مسیر‌هایی که زائران تردد می‌کنند، در منی تا رمی جمرات، منی تا مکه و عرفات تا مشعر و مشعر تا منی، از دیگر موارد توافق شده با هلال‌احمر عربستان در این دیدار بود.

وی افزود: در خصوص راه اندازی دانشگاه سلامت و امداد و نجات با همکاری دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار، رئیس هلال احمر عربستان، از برگزاری اینگونه ملاقات‌ها تشکر کرد و اعلام نمود که این جلسات باعث هم افزایی و بالا بردن کیفت خدمات به حجاج می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار