سعید خیراللهی مطرح کرد:

نگارش و اجرای تئاتر دفاع مقدس بر اساس جغرافیای شهر دهلران

نویسنده و کارگردان نمایش "سمفونی استخوان‌های ترک‌خورده" گفت: این نمایش درباره آدم‌های دهه 90 و مشکلاتی است که پس از جنگ برای آن ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ - 11November 2013

نگارش و اجرای تئاتر دفاع مقدس بر اساس جغرافیای شهر دهلران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعید خیراللهی نویسنده و کارگردان نمایش "سمفونی استخوانهای ترکخورده" با اشاره به کسب رتبه برتر در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور و راهیابی آن به جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: با اعتقاد براینکه یک نویسنده و کارگردان باید با ریشه های فرهنگی زادگاهش ارتباط داشته باشد تصمیم گرفتم در نمایش "سمفونی..." دغدغههای استان ایلام و بحرانهایش را نشان دهم.

وی افزود: این نمایش درباره آدمهایی است که روی یک تپه جمع شده اند و برخی از آنها در حال جستوجوی گنج و برخی دیگر به دنبال یافتن پیکر شهید هستند، در این میان دو روح که یکی متعلق به یک سرباز امروزی و یکی متعلق به یک  سرباز هخامنشی است بر سر موضوعات مختلف بحث میکنند وبا هم درگیر میشوند.

نویسنده و کارگردان نمایش "سمفونی استخوانهای ترکخورده" تصریح کرد: همیشه هنگام نگارش نمایشنامه موقعیت جغرافیایی زادگاهم را مورد توجه قرار می دهم و اکثر کارهایی که تاکنون انجام داده ام را بر اساس این موقعیت خلق کرده ام. نمایش "سمفونی استخوانهای ترکخورده " از سال 82 تا امروز در بخشهای مختلف جشنواره تئاتر فجرحضوری مستمری داشته است.

سعید خیراللهی گفت: این نمایش درباره آدمهای دهه 90 و مشکلاتی است که پس از جنگ برای آن ها ایجاد شده است.  برای بیان بهتر مفهومی که مورد نظر ما بود،  ترکیبی از آواها، زبانهای کُردی و فارسی، موسیقی و ادبیات بومی این منطقه است را سرلوحه کار خود قرار دادیم.  

وی اظهار داشت: بازیگران این نمایش عبارتند از مصطفی کولیوندی، مالک آبسالان، علی اصغر اسماعیلی، محسن کولیوندی، امین اکبری، زهرا عبدی، نسیم عبدی، فرشته زروار، مهدی مهدوی نسب و هادی آبسالان.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار