برگزاری نشست تخصصی اعضا کانون نویسندگان لرستان و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان

نشست تخصصی اعضا کانون نویسندگان لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزس‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات ساختمان فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.‌
کد خبر: ۶۰۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 29June 2023

نشست تخصصی اعضا کانون نویسندگان لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، نشست تخصصی اعضا کانون نویسندگان لرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سالن جلسات ساختمان فرهنگی هنری ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

«سید مهدی موسوی» مسئول کانون نویسندگان اداره کل ارشاد استان لرستان در این نشست با بیان اینکه از زمان حضور در کانون نویسندگان به عنوان مسئول، سعی بر حرکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند داشته‌ام، اظهار داشت: هدف ما از برگزاری اینگونه نشست‌ها آشنایی با اعضا و هم اندیشی در راستای پیشبرد بهتر انجمن و کانون است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حاصل کارگاه‌های توانمند سازی نویسندگان که به همت اداره کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتیم تولید چهل کتاب بود افزود: در تلاش هستیم که نویسندگان با حمایت ما به سمت تولید اثر بروند تا بتوانیم خروجی خوبی از فعالیت‌ها داشته باشیم.

مسئول کانون نویسندگان لرستان گفت: در گام‌های نخستین، توانستیم نزدیک به ۴۰ نفر بدون تبلیغات گسترده، برای کانون نویسندگان عضو گیری کنیم و امیدواریم با حمایت مسئولان کار‌ها را با روند سریع تری پیش ببریم.

«علی خسروی» مسئول بسیج فرهنگیان لرستان در این نشست ضمن تبریک انتصاب «سید مهدی موسوی» به عنوان مسئول جدید کانون نویسندگان استان لرستان، اظهار داشت: «سید مهدی موسوی» از استعداد‌های خوب استان، پُر کار، با نشاط و دلسوز است که به یاری خدا در این مقام سبب خیر برای قشر نویسنده استان شود.

وی با اشاره به اینکه در کتاب مقدس قرآن به کلمه «قلم» و «بیان» تاکید شده است، افزود: بیان و قلم نعمت و ودیعه الهی است، بیان به قول امروزی کلاس و آموزش می‌خواهد، چون در قرآن آمده که خداوند گفته من خودم یاد دادم، یا مسئله قلم، اسلام تنها دینی است که مسئله قلم اهمیت داده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام در رابطه با آگاهی و علم گفته است بیان کرد: اسلام عجیب به مسئله هنر هنرمند بودن، نخبگی، آگاهی، مطالعه، کتاب و دانش نگاه می‌کند پس خواهش من این است هر کسی در هر جایگاه با هر وضعیت اقتصادی یک پای ثابت عمر خود را برای هنر بگذارید چرا که برکت آن را در تربیت می‌بینید پس به مسئله هنر توجه خاصی داشته باشید.

وی با بیان اینکه علم ثابت کرده بعضی از رشته‌ها یک بعد ذهن را قوی می‌کند، اما هنر هفت بعد ذهن را قوی می‌کند گفت: امروزه گفتار درمانی و نوشتار درمانی به عنوان یک روش درمانی حتی مطرح است یعنی هنر و هنرمندی عامل آرامش، رشد و پیشرفت و عامل اثر گذاری و... است.

خسروی افزود: بخش زیادی از جامعه ما از کارکرد‌های هنر و هنرمندی غافل هستند در صورتی که ابزار هنر از بهترین ابزار‌های اثر‌گذار است.

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان گفت: کشور‌های پیشرفته دنیا مانند آمریکا هر چند که افق تاریکی دارد، اما عوامل پیشرفتی در برخی فعالیت‌ها دادند که به سبب توجه به فرهنگ نویسندگی است که به صورت جدی از سنین پایین پیگیر هستند.

وی عنوان کرد: از شاخصه‌های مهم توسعه، پیشرفت و قدرت کشور‌ها و مکتب‌ها در نویسندگی است مثلا کتاب الغدیر ابزار قدرت یک مکتب و مذهب می‌شود حتی کاتبان قدیم در دربار‌ها ابزار قدرت بود.

خسروی با بیان اینکه بالاترین خدمت، خدمت فرهنگی و بالاترین خیانت، خیانت فرهنگی است متذکر شد: اهل هنر و قلم بی‌خاصیت نسبت به جامعه بی تفاوت نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار