دیوارنگاره تعدادی از سرداران شهید خراسان بزرگ رونمایی شد

دیوارنگاره تعدادی از سرداران شهید خراسان بزرگ همزمان با عید سعید قربان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، مسوولان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در محل سالن ورزشی شهید کاظمیان مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۶۰۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ - 29June 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، این دیوارنگاره موسوم به «مردان آتش» را احمد منصوب در مدت یک ماه نقاشی کرده و در آن چهره شهیدان حشمت‌الله جلیلیان، فرمانده تیپ ذوالفقار ادوات لشکر ویژه شهدا، شهید محسن ظریف، فرمانده ادوات تیپ ۱۸ جواد الائمه (ع)، شهید محمد سبزیکار، فرمانده ادوات لشکر پنج نصر، شهید جمال معتمدی، فرمانده ادوات لشکر پنج نصر و شهید حسینعلی محصل فرمانده ادوات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) نقش بسته است.

رییس ستاد بزرگداشت ادوات خراسان بزرگ در این مراسم با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ویژگی فرماندهان شهید یگان‌های ادوات گفت: امروز نیز راه و مسیر دفاع مقدس وجود دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و معرفی الگویی برای نسل جوان تاکید دارند تا نام و راه شهدا به فراموشی سپرده نشود.

سردار علی اکبر نجات افزود: بیش از ۱۰ هزار رزمنده یگان‌های ادوات در دوران دفاع مقدس وظیفه خود را انجام دادند و اکنون ما نیز با راه اندازی ستاد یادواره شهدای یگان‌های ادوات، سعی می‌کنیم خاطرات و حماسه‌های دفاع مقدس را حفظ و روایت کنیم.

دیوارنگاره تعدادی از سرداران شهید خراسان بزرگ رونمایی شد

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا از جوانان ما به عنوان سرباز خود بهره ببرد و با سیطره رسانه‌ای و تبلیغاتی که دارد به هدف خود برسد و بر همین اساس شرایط کنونی ما، مانند زمان دفاع مقدس است و باید شهدا به نسل جوان معرفی شوند.

تصویرگر این دیوارنگار شهدا نیز گفت: این نقش، در معرفی شهدای یگان‌های ادوات و نقش محوری و موثر آنان در تثبیت خطوط مقدمی که توسط نیرو‌های خط شکن فتح می‌شد نگاشته شده است.

احمد منصوب افزود: نقاشی دیواری به عنوان یک رسانه، هر روز، پیام خود را به دیگران، ارائه می‌دهد و در این تصویر سعی شده است تا اتحاد و پیوستگی این فرماندهان که در زمان‌های متفاوت مسئولیت فرماندهی را بر عهده می‌گرفتند در حال نیایش به تصویر در آید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار