سرتیپ دوم «شهبازیان» از فرماندهان دوران دفاع مقدس درگذشت

امیر سرتیپ دوم ستاد «علی شهبازیان»، فرمانده اسبق قرارگاه عملیاتی ۹۲ زرهی خوزستان و از فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح امروز (جمعه) در قزوین درگذشت.
کد خبر: ۶۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ - 30June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم بازنشسته «علی شهبازیان» فرمانده اسبق قرارگاه عملیاتی ۹۲ زرهی خوزستان و از فرماندهان ارتش در دوران هشت سال جنگ تحمیلی صبح امروز (جمعه) بر اثر عارضه قلبی در محل سکونت خود در قزوین دعوت حق را لبیک گفت.

امیر سرتیپ دوم ستاد «علی شهبازیان» در سال ۱۳۴۴ شمسی در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه متولد شد. وی در طول خدمت، دوره‌های مقدماتی و عالی رسته ای، دوره ترابری، دوره بصیرت، دوره جنگ‌های نامنظم و دوره دافوس را با رتبه‌های عالی طی کرد.

وی با روحیه بالای خدمتی و ویژگی‌های اخلاق مداری و خستگی ناپذیری الگوی افسران جوان و نمونه‌ای از شمار رزمندگان و فرماندهان ارتش انقلابی بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد «علی شهبازیان» پیش از فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، در سمت رییس رکن سوم لشکر ۱۶ زرهی قزوین مشغول به فعالیت بود.

وی به عنوان یکی از اساتید درس دفاع مقدس از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در دانشگاه‌های استان نیز مشغول به تدریس به دانشجویان بود.

امیر شهبازیان همچنین قبل از استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران، شش ماه در مناطق جنگی به عنوان بسیجی حضور داشته است. وی یکی از فرمندهان ارتش در تاریخ دوران دفاع مقدس است که در رکاب شهید سپهبد «صیاد شیرازی» در عملیات‌های مختلف و مهم حضور داشته است.

رشادت‌های امیر شهبازیان در عملیات مرصاد و در مقابل منافقین در سال ۱۳۶۷ یکی از افتخارات دوران خدمت وی است.

مراسم تشییع و تدفین امیر سرتیپ دوم مرحوم «علی شهبازیان» فردا (شنبه) مورخ ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۰ صبح از جوار شهدای گمنام لشکر ۱۶ زرهی قزوین با احترامات و مارش نظامی و با حضور کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶زرهی، تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی و مردم شهیدپرور قزوین به سمت بهشت فاطمیه (س) قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار