مجلس نامه «مدافعان حرم» در میدان امام حسین (ع) برپا می‌شود

مجلس نامه «مدافعان حرم» کاری از مهدی دریایی امروزهفت آذر ماه در قالب بخش ویژه «مدافعان حرم» سوگواره خمسه در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ - 28November 2015

مجلس نامه «مدافعان حرم» در میدان امام حسین (ع) برپا می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین سوگواه هنرهای نمایشی و آئینهای مذهبی «خمسه» پس از برگزاری افتتاحیهای همراه با خانواده شهدای مدافع حرم، بخش میدانی خود را از پنجم آذر ماه در میدان امام حسین (ع) با اجرای آئینهای از شهرهای بوشهر و ساری و مجلس تعزیه شهادت عباس (ع)  آغاز کرد.

همچنین در دومین روز آئین گهوارهخوانی از بندر دیلم، علم و کتلگردانی از تفرش و مجلس تعزیه حر برپا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. در ادامه در سومین روز سوگواره خمسه شنبه هفت آذر ماه مجلسنامه «مدافعان حرم» کاری از مهدی دریایی ساعت 19 اجرامیشود. این مجلس شبیهخوانی داستان سردار مدافع حرمی است که گروهکهای تکفیری سرش را بر نیزه کردهاند که در قالب بخش «مدافعان حرم» تولید شده است.

همچنین در این روز سنج و دمام و آئین «عاشورائیان دیالمه» کاری از محمود فرضینژاد از سیاهکل اجرا خواهد شد. لازم به ذکر بخش آئینی و میدانی دومین سوگواره خمسه از پنج الی 20 آذر ماه در میدان امام حسین (ع) از ساعت 18 الی 20:30 برگزار میشود.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیینهای مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علیاصغر خسروی از هشت الی 25 آذر ماه در تهران برپا میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار