حقوق بشر آمریکایی/ پیشکسوت دفاع مقدس:

سردشت جلوه جنایات غرب علیه بشریت بود

«تقی زاده» با اشاره به جنایات غرب در کمک به صدام گفت: بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ جلوه جنایات غرب علیه بشریت بود.
کد خبر: ۶۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 02July 2023

سردشت جلوه جنایات غرب علیه بشریت بود«احمد تقی زاده» پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، به مناسبت بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی و بمباران شمیایی سردشت اظهار داشت: بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ جلوه جنایات غرب علیه بشریت بود.

تقی‌زاده در این خصوص افزود: صدام و هم‌پیمانانش وقتی در جبهه‌های نبرد در برابر رزمندگان اسلام متحمل شکست شدند با چراغ سبز سیاستمداران اروپایی وآمریکایی به بمباران‌های شیمایی روی آوردند.

وی ادامه داد: حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول گذشت زمان شده و از یاد برود بلکه مسئولان و مردم حادثه دیده باید در مجامع بین المللی پیوسته د‌ادخواه آن باشند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس بوشهر تصریح کرد:به دلیل نبود امکانات کافی رفع آلودگی شیمیایی اثرات گاز خردل هفته‌ها در سردشت باقی ماند واین موضوع باعث افزایش تلفات این جنایت بزرگ علیه بشریت شد.

تقی زاده ادامه داد: در حالی که ۳۷ سال از این جنایت بزرگ می‌گذرد بازماندگان این حادثه هنوز از عوارض شیمایی رنج می‌برند وبا پیامد‌های آن دست به گریبان هستند.

وی افزود: واقعه سردشت و حملات شیمیایی در جنگ هشت ساله که هزاران شهید و جانباز از خود برجای گذاشت نماد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و از آشکار‌ترین مصادیق جنایت علیه حقوق بشر است.

این پیشکسوت دفاع مقدس ابراز داشت: دفاع هشت ساله ملت غیور ایران وجوانان مومن و شجاع به رهبری امام خمینی (ره) در مقابل متجاوزان بعثی ستاره فروزانی است که تا ابد ملت‌های مظلوم وستم کش برای رسیدن به آزادی از آن بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار