مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خبر داد؛

دیدار با ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر در قالب طرح سپاس

«بیانی» گفت: در قالب طرح سپاس با ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر دیدار و از مقام شامخ شهدا تقدیر می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 02July 2023

در قالب طرح سپاس با 50 هزار خانواده شاهد و ایثارگر دیدار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مجتمع ایثار بنیاد شهید فارس برگزار شد اظهار داشت: در قالب طرح سپاس با ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر دیدار و از مقام شامخ شهدا تقدیر می‌شود.

سردار ابراهیم بیانی گفت: در باب اهمیت خاطره‌نگاری رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تلاش کنید تا در فرصت باقی مانده از عمر با عزت خانواده‌های شهدا و ایثارگران خاطرات شفاهی پدران، مادران، همسران و خانواده شهدا دریافت و جمع آوری شود.

وی ابراز داشت: این گنجینه با ارزش به عنوان ذخایر ارزشمندی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و دایره المعارفی برای آیندگان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه طی یکی دوسال اخیر تلاش‌های خوبی در خصوص خاطره‌نگاری انجام شده افزود بنا داریم مابقی کار را امسال به نتیجه برسانیم که جامه آماری شامل ۱۵ هزار خانواده شهید خواهد بود

بیانی ابراز داشت: استان فارس با ۴۲ هزار جانباز ۲ هزار و ۲۳۰ آزاده و ۱۵ هزار شهید استان شاخص در دوران انقلاب و به ویژه دفاع مقدس بوده است. همچنین تولید ۱۳ مستند در خصوص شهدای شاخص استان فارس شامل شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حج، امنیت، سلامت، دفاع از حرم، شهدای هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس، شهدای هواپیمای اکراینی و شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ از جمله برنامه‌های بنیاد شهید در سال جاری است.

سردار بیانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زبان هنر زبان ماندگار و اثرگذار است بیان داشت بنا داریم برای بیان رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ایران اسلامی علاوه بر ثبت و ضبط شفاهی از مستند‌های داستانی و سریال نیز استفاده کنیم که تولید ۱۳ مستند در همین راستاست.

وی خاطرنشان کرد: بحث توانمندسازی نویسندگان نو قلم از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در سال جدید است که به تازگی وارد این عرصه شده‌ایم و با فراخوان و برگزاری کارگاه و سپس ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بنا داریم به این مهم دست بیابیم و از توان نویسندگان استفاده کنیم.

بیانی افزود: تالیف دو جلد کتاب فاخر در حوزه شهدای شاخص فارس توسط نویسندگان ماهر و برپایی نمایشگاه آثار هنری به میزبانی استان فارس به صورت منطقه‌ای و دیدار از ۵۰ هزار جامعه هدف با همکار دستگاه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه‌های آتی است.

سردار بیانی با بیان اینکه مجموعه جدید ذیل مرکز توانبخشی سلمان ویژه جانبازان قطع نخاعی ۷۰ درصدی نیز با همکاری استانداری فارس پیشرفت‌های زیادی داشته افزود امیدواریم این مجموعه نیز در نیمه دوم سال بهره‌برداری برسد.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: زیبنده استان فارس با ۴ هزار جانباز اعصاب و روان نیست که این اسوه‌های فداکارش و به ویژه خانواده‌های آن‌ها بیش از این در سختی بیفتند و با تکمیل طرحی ظرفیت بیمارستان اعصاب و روان جنت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی که ۱۰۰ تخت خواب آن ویژه بیماران اعصاب و روان خواهد بود و عموم مردم نیز می‌توانند از دیگر تخت‌های آن بهره ببرند نیز در دست اقدام است که کلنگ آن یکی دو ماه آینده زده خواهد شد و بودجه قریب به ۵ هزار میلیارد تومانی برای آن پیش‌بینی شده که طی ۵ یا ۶ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار بیانی در خصوص اختلاف آمار تعداد شهدا ایثارگران و جانبازان استان فارس نیز ضمن بیان توضیحاتی گفت: متولی اصلی بیان آمار در این خصوص بنیاد شهید امور ایثارگران به عنوان نهاد خدمت رسان به این عزیزان است

وی با بیان اینکه ما جانبازی داریم که روزی ۱۵۰ قرص برای کاهش درد مصرف می‌کند یا جانبازی داریم که ۳۵ سال است که فقط سقف را نگاه می‌کند و از ناحیه گردن دچار قطع نخاع شده است افزود: در تمام دنیا بیشترین خدمات و تسهیلات و امکانات به کشته‌شدگان و آسیب دیدگان جنگ‌ها داده می‌شود، اما در کشور ما با وجود اینکه این جنگ به ما تحمیل شد و ما دفاع کردیم، اما هنوز نتوانستیم آنگونه که باید به این عزیزان مدافع وطن و انقلاب و خانواده‌های آن‌ها خدمت کنیم.

بیانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار مورد خاطره‌نگاری در استان فارس توسط این نهاد انجام شد و امسال نیز بیش از ۴ هزار خاطره نگاری یا ثبت وضبط خاطرات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر انجام خواهد شد افزود: طرح سپاس و بازدید از ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر و اعزام هشت هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید فارس است.

در پایان این نشست خبری سردار بیانی در حضور خبرنگاران از پوستر «قرارگاه جهادی خاطره‌نگاری جامعه شاهد و ایثارگر» رونمایی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار