نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

جشن عید «غدیر» را باشکوه برگزار کنیم

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: همه ما باید برای تجلیل شایسته و مشارکت در تجلیل آماده شویم و جشن عید «غدیر» را باشکوه برگزار کنیم.
کد خبر: ۶۰۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ - 02July 2023

جشن عید «غدیر» را باشکوه برگزار کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای زکات استان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: عید غدیر خم در پیش است، تذکر موکد می‌دهم که همه ما باید برای تجلیل شایسته و مشارکت در تجلیل آماده شویم، در هزینه‌های جشن نیز خودمان باید مشارکت داشته باشیم، در هر حال مراسم را باید امسال جدی با شور و شعور برگزار کنیم.

وی با اشاره به مسئله زکات، افزود: تاکید قرآن بر زکات روشن است، هم‌ترازی زکات به نماز خودش جایگاه نماز را روشن می‌کند، علاوه بر آنکه در روایات و آیات قرآن آمده که کسی که باوجود واجب بودن زکات بر او زکات را نپردازد در روز قیامت در صف مسلمانان قرار نمی‌گیرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم مبلغ و اگر شده عامل زکات باشیم، عنوان کرد: هیچ خجالتی هم ندارد، احکام‌الله امانات‌الله هستند که باید تحویل مردم بدهند، ان شالله شبکه ائمه جمعه همه روحانیت و مبلغین برای ترویج و تشویق به پرداخت زکات تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) که بار سنگین مدیریت و جمع آوری زکات را برعهده دارد می‌تواند برای خودش یک اتاق اندیشه‌ورزی و کمیته بررسی چگونگی افزایش مقادیر زکات و تشویق آحاد جامعه را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به گزارش ارائه شده توسط کمیته امداد در ارتباط با مبالغ جمع آوری شده از زکات، اعلام کرد: اینکه سال ۱۳۹۸ نسبت به ۱۳۹۹ تفاوت زیادی داشت که از ۲۰ میلیارد به بیش از ۱۰۰ میلیارد رسید که جای تفکر و بررسی دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است در مازندران اقلام واجب کم و مستحب زیاد باشد، ما حجم‌محور نیستیم بلکه واجب‌محور هستیم، بنابراین باید به اینکه مردم از زیربار دِینِ واجب خلاص شوند توجه کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه انسان نسبت به مستحبات دِین ندارد، اما نسبت به واجبات دِین دارد، گفت: نباید کسی مدیون از دنیا برود، نباید بگذاریم زکات در مصرف؛ عمران‌محور شود، باید حمایت مالی فقیرمحور باشد نه عمران و آبادانی که این اولویت‌های بعدی است، اول باید به فقرا رسیدگی کرد بعد به عمران.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار