مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

۲۰ بازی ایرانی در طرح یک میلیون گیمر تابستانه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

حاجی‌هاشمی با بیان اینکه ۲۰ بازی ایرانی در طرح یک میلیون گیمر تابستان امسال وجود دارد که علاقه‌مندان از آن‌ها استفاده خواهند کرد، گفت: بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای خودش را متولی حمایت‌ از بازی‌سازان می‌داند.
کد خبر: ۶۰۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴ - 03July 2023

۲۰ بازی ایرانی در طرح یک میلیون گیمر تابستانه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای«محمدامین حاجی‌هاشمی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی صنعت رسانه‌ بازی در کشور ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. هدف اصلی این بنیاد حمایت از زیست‌بوم بازی‌سازی در کشور است.

وی افزود: در این جهت برنامه‌هایی تدوین شد تا از مرحله آموزش، تولید، بهینه‌سازی و صادرات که در بخش خصوصی صورت می‌گیرد به‌عنوان متولی حمایت‌هایی را انجام دهیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آموزش سالانه چند هزار بازی‌آموز خبرداد و ادامه داد: بخش مهمی از آموزش‌های صورت گرفته در استان و بخشی در شبکه شاد و سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت فصلی صورت می‌گیرد.

حاجی‌هاشمی بازی‌سازی را یکی از مشاغل مناسب برای بانوان و با سرمایه‌اندک دانست و گفت: مراکز رشد ما به‌صورت دور کار که در شهرهای مختلف مستقر هستند با بازی‌سازان در ارتباطات هستند؛ امروز مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی را افتتاح کردیم چراکه بنیاد در این سال‌ها به‌عنوان حامی و مبدا معرفی شرکت‌ها دانش‌بنیان به معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و امروز قرار است از یک بخش جدید رونمایی کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباطی با وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات و اپراتورها داشتیم و توانستیم زیرساخت‌هایی را برای بازی‌سازان ایجاد کنیم تا مشکلات گیمرهای و بازی‌سازها را رفع کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آغاز هشتمین جام بازی‌های رایانه‌ای خبرداد و با بیان اینکه امسال این رویداد با عنوان مسابقه یک میلیونی نفر آغاز به‌کار کرده است، گفت: که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه‌ بنیاد از ۲۰ بازی ایرانی که روزانه یک میلیون گیمر از آن استفاده می‌کند، بهره ببرند. پیش‌بینی می‌شود در ایام تابستان بیش از یک میلیون نفر از این بازی‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار