نرم افزار«امداد و درمان سیار» برای زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود

در نشست ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر بر لزوم استفاده و راه‌اندازی نرم افزار امداد و درمان سیار برای زائران ایرانی در خاک عراق و در ایام اربعین تأکید شد.
کد خبر: ۶۰۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ - 03July 2023
نرم افزار«امداد و درمان سیار» برای زائران اربعین راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نشست ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر، با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، مدیران سازمان‌های جمعیت و مدیران عامل استان‌های دخیل در امر اربعین، تشکیل شد.
 
در این نشست، به لزوم استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ارائه خدمات درمانی و سرپایی جمعیت هلال‌احمر به زوار از جمله راه‌اندازی اپلیکیشن امداد و درمان سیار زائران در کشور عراق و همچنین اجرای پویشی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در مراسم اربعین، تاکید شد.
 
در نظر گرفتن تونل هوای سرد در مرز‌های کشور، تامین لجستیک و ترابری، لزوم توجه به جانمایی پایگاه‌های ثابت و موقت و تامین زیرساخت‌های این پایگاه‌ها، لزوم جای‌گذاری مکانی برای ارائه خدمات امدادی سرپایی، برپایی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری در مرز‌های کشور، هم‎افزایی بین سازمانی و مرکزی جمعیت هلال‌احمر و خارج از جمعیت، استفاده از ظرفیت‌های داوطلبی و خیریه‌ها برای ارائه خدمات به زائرین، به کارگیری دستگاه‎‌های جی‌پی‌اس در خودرو‌های امدادی، تامین زیرساخت‌هایی برای احداث فضای دوستدار کودک و برپایی نماز و لزوم به کارگیری مترجمین در مراکز درمانی کشور عراق از مسائلی بود که در این نشست بدان توجه شد.
 
 اربعین امسال جمعیت هلال‌احمر در مرز‌های خسروی، مهران، بازرگان، باشماق، چذابه، شلمچه، ریمدان، میرجاوه و تمرچین، استقرار و ارائه خدمت به زوار خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار