مجمع نخبگان لارستان:

توهین به قرآن نشان استیصال و درماندگی دشمنان اسلام و مسلمین است

در پی هتک حرمت به قرآن توسط افراطیون در سوئد، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لارستان در بیانیه ای اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۰۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 03July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لارستان در بیانیه ای اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

 در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون (قرآن کریم/سوره حجر/آیه ۹)، بى‏ تردید ما این قرآن را نازل کرده‏ ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود)

متأسفانه بار دیگر و این بار همزمان با عید سعید قربان، شاهد اقدامی نفرت انگیز و اسفناک علیه قرآن کریم بعنوان سند محکم الهی و چراغ راه حدود دو میلیارد مسلمان در کشوری مدعی عدالت و اخلاق بودیم.

اقدامی‌ که نه‌ تنها اهانت به امت واحده اسلامی بلکه توهینی آشکار به همه پیروان ادیان آسمانی است و سبب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان و آزادگان جهان شده است.

در حالی دولت سوئد این اقدام پلشت را به بهانه واهی آزادی بیان قانونی می داند که طرفداران راستین آزادی بیان چنین اقدام سخیفی را جایز ندانسته و آن را اهانتی آشکار به اخلاق و انسانیت تلقی می کنند.

کشورهای غربی که در سپهر سیاسی و اجتماعی آنها نمی توان کلامی در نقد هولوکاست گفت و نامی از قهرمان ملی ایرانیان، سردار دلها برد و یا پوشش مد نظر یک مسلمان را دارا بود، امروز در برابر سوزاندن قرآن و اهانت به پیروان آن، ژست حقوق بشر و آزادی بیان گرفته تا سرپوشی بر اقدامات شنیع خود بگذارند.

صد البته که این قبیل تحرکات نشان استیصال و درماندگی دشمنان اسلام و مسلمین از رویارویی با جامعه اسلامی و ترس از فراگیر شدن این دین مبین است ولی اندیشه نکردند که همین استانداردهای دوگانه سبب اتحاد بیشتر امت اسلام شده و دستان پیروان دین مبین اسلام و رهروان قرآن را در هم فشرده تر می کند.

ما دانشگاهیان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان لارستان ضمن محکومیت و تقبیح این خباثت غیرقابل گذشت،از این اقدام شوم و کوردلانه و حمایت های مشمئز کننده ان، نفرت و انزجار خود را اعلام کرده و از آزادیخواهان سراسر جهان می خواهیم در کنار مسلمانان با اینگونه اقدامات موهن و شنیع مقابله کرده و از نهادهای بین المللی نیز اقدامی عاجل و موثر در مواجهه با این رفتارهای زشت و غیر انسانی را خواستاریم.

دبیرخانه مجمع نخبگان لارستان»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها