نماینده ولی فقیه در مازندران:

خانواده‌ها توجه به قرآن را جدی بگیرند/ دوری از قرآن با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) هم‌خوانی ندارد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: خانواده‌ها توجه به قرآن را جدی بگیرند، کتاب خدا و اهل بیت (ع) از هم جدا نیستند، اگر عاشق اهل بیت (ع) هستیم باید رفتارمان با قرآن با فرهنگ و سیره اهل بیت علیه السلام هم‌خوانی داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 04July 2023

خانواده‌ها توجه به قرآن را جدی بگیرند/ دوری از قرآن با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) هم‌خوانی نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در محفل انس با قرآن_۱۴ مسجد صاحب الزمان (عج) خوشامیان کلارآباد، ضمن تبریک ایام اظهار داشت: این منطقه ظرفیت‌های قرآنی بالایی دارد که اگر بر روی آن کار شود، فرزندان مستعد و والدین علاقه‌مند به قرآن زیادی هستند که به ترویج فعالیت‌های قرآنی رونق ببخشند.

وی افزود: بنده توصیه‌ام این است که خانواده‌ها توجه به قرآن را جدی بگیرند، خداوند دو یادگار گرانبها را به ما معرفی کرد و ما را به تمسک به آن‌ها توصیه فرمود که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت (ع) است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر شبانه‌روز برای قرآن کار کنید، ولی به اهل بیت علیهم السلام بی‌توجه باشید کاری نکرده‌اید، چون پیامبر اکرم (ص) فرمود این دو از هم جدا نمی‌شوند؛ اگر ما مناسبت‌های دینی را گرامی می‌داریم به عشق اهل بیت (ع) است که خیلی خوب است، اما اگر در زندگی ما قرآن نقشی نداشته باشد بی‌فایده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: متاسفانه والدین درگیر مخارج کلان برای آموزش فرزندانشان در رشته‌های مختلف علمی و هنری هستند، اما حاضر نیستند فرزندانشان را حتی به کلاس رایگان قرآن بفرستند یا اینکه در این راه هزینه کنند.

این مسئول همچنین عنوان کرد: امام هشتم (ع) هر سه شبانه روز یک قرآن ختم می‌کردند البته فرمودند اگر بخواهم می‌توانم در یک شبانه روز قرآن ختم کنم، اما با تدبّر ختم می‌کنم؛ آنوقت ما سالی چند بار به زیارت ایشان می‌رویم در حالی که برخی سالی یک صفحه قرآن نمی‌خوانیم که با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) هم‌خوانی ندارد، ولی باید داشته باشد.

وی با تاکید بر این سفارش پیغمبر که کتاب خدا و اهل بیت (ع) باهم هستند و جدا نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر به هر دو تمسک کنید گمراه نمی‌شوید، امام زمان (عج) را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار