نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

روابط تهران – مسکو باید در راستای منافع دو ملت شکل گیرد

نوباوه با اشاره به مزایای راهگذر شمال – جنوب برای ایران و بهره‌مندی کشورمان از درآمد‌های مربوط به حمل و نقل کالا در این مسیر، گفت: روابط تهران – مسکو باید در راستای منافع دو ملت شکل گیرد.
کد خبر: ۶۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 04July 2023

هفته‌های فرهنگی به توسعه شناخت ملت‌ها منجر می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «بیژن نوباوه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان و فعالان صنایع دستی و خلاق کشورمان که با هدف شرکت در هفته فرهنگی ایران در روسیه به مسکو سفر کرده‌اند، اظهار داشت: حضور هنرمندان ایرانی در روسیه می‌تواند موجب افزایش شناخت مردم این کشور نسبت به ایران شود.

وی با اشاره به مزایای راهگذر شمال – جنوب برای ایران و بهره‌مندی کشورمان از درآمد‌های مربوط به حمل و نقل کالا در این مسیر، گفت: غربی‌ها، نفع ایران را نمی‌خواهند و از این رو، هر اقدام و تبلیغاتی با هدف تخریب مناسبات ایران و روسیه انجام می‌دهند تا این پروژه به اهداف خود دست نیابد؛ با این وجود، ما باید به سمت اصلاح این تفکر در جامعه حرکت کنیم تا روابط تهران – مسکو در راستای منافع دو ملت شکل گیرد و ارتقا یابد.

نوباوه اظهار داشت: جریانی در کشور قصد دارد که شرق را به عنوان دشمن تلقی کند و حال آنکه این پرسش مطرح است که آیا آمریکا و دیگر کشور‌های غربی خدمت کرده اند؟

وی ادامه داد: در مدت افزون بر چهار دهه از انقلاب اسلامی، به اندازه حدود یکصد سال جهش علمی در کشور صورت گرفته است و امروز جهان به خوبی با قدرت و توانایی ایران آشنا است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها