سرپرست اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تحول در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر

هاشمیان با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش داوطلبان شاهد و ایثارگر آزمون سراسری به بیان برخی توصیه‌ها در آستانه برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری پرداخت.
کد خبر: ۶۰۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ - 05July 2023

تحول در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «هاشم صابریان» سرپرست اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: به همه داوطلبان شاهد و ایثارگر توصیه می‌کنم از یادگیری مطالب جدید در زمان باقی مانده خودداری کنند. همچنین حفظ آرامش در کنکور سراسری و مدیریت زمان جلسه آزمون را تمرین کنند تا در هنگام برگزاری آزمون بتوانند بر اضطراب و استرس خود غلبه کنند. توصیه آخر به خانواده‌های داوطلبان شاهد و ایثارگر این است که محیط خانواده را برای آرامش و تمرکز دانش‌آموزان فراهم آورند و ضمن همیاری این عزیزان زمینه برگزاری موفق آزمون سراسری را بیش از بیش فراهم کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص میزان سهمیه ایثارگران و آیین‌نامه اجرای ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب هیئت وزیران گفت: سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ مطابق ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و آیین‌نامه اجرایی آن و بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه همانند سال‌های گذشته است که در دفترچه‌های آزمون سراسری هم به اطلاع داوطلبان رسیده است.

هاشمیان تصریح کرد: داوطلبان شاهد و ایثارگری که در کارت ورود به جلسه آن‌ها سهمیه مناطق یا آزاد درج شده است باید در زمان دریافت کارت جلسه آزمون نسبت به ویرایش اطلاعات سهمیه خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان اتباع خارجی که فاقد شماره ملی هستند و داوطلبانی که سهمیه آنان از ۵ درصد به ۲۵ درصد تغییر یافته است با مراجعه به بنیاد استان محل زندگی نسبت به درخواست اصلاح نوع سهمیه اقدام کنند و آموزش استان موظف است اطلاعات این عزیزان را در فرمت اکسل حداکثر یک هفته بعد از برگزاری آزمون به اداره‌کل آموزش ستاد مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت پیگیری ارسال کند.

سرپرست اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص مراقبت داوطلبان آزمون سراسری از اقدامات شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: سازمان سنجش بر حسب وظیفه به همه داوطلبان هشدار داده است که در دام شبکه‌های کلاهبرداری فضای مجازی قرار نگیرند چرا که اقدامات شبکه‌های کلاهبردار در فضای مجازی توسط نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی رصد می‌شوند و سازمان سنجش از داوطلبان و خانواده‌های فهیم آنان انتظار دارد فریب افراد کلاهبردار و شبکه‌های متخلف مدعی تقلب در فضای مجازی را نخورند و توجه داشته باشند حتی عضویت در این شبکه‌ها نیز مشکلاتی برای داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

هاشمیان خاطرنشان کرد: داوطلبان شاهد و ایثارگر و خانواده معزز آن‌ها باید با هوشیاری مراقب باشند در دام این گروه‌های متخلف و قانون‌گریز گرفتار نشوند که امکان حمایت قانونی از آن‌ها وجود ندارد ضمن اینکه طبق قانون تبانی داوطلبان با افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون سراسری، موجب محرومیت از آزمون تا ۱۰ سال و هرگونه تخلف در قالب عضویت در گروه یا شبکه‌های تقلب موجب تشدید مجازات‌ها خواهد شد.

وی با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیاست‌های اجرایی و کلان بنیاد و برنامه تحولی اداره‌کل آموزش در خصوص مشاوره و هدایت تحصیلی گفت: با توجه به سیاست‌های جدید بنیاد و تغییر رویکرد‌های آن، برنامه‌های تحولی این اداره‌کل در بخش مشاوره و هدایت تحصیلی ارائه خدمات مشاوره برای دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دانشگاه است به گونه‌ای که برای همه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر از بدو ورود به دبستان پرونده هدایت تحصیلی تشکیل می‌شود و پس از فراغت از تحصیل در مقطع ابتدایی پرونده هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به دوره متوسطه اول و سپس به متوسطه دوم منتقل می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پرونده هدایت تحصیلی دائم به‌روز رسانی خواهد شد و در فرآیند انتخاب رشته نقش بسزایی برای انتخاب مسیر صحیح آینده دانش‌آموز خواهد داشت و پس از قبولی در دانشگاه این پرونده هدایت تحصیلی به دانشگاه محل تحصیل ارجاع خواهد شد و مبنای خدمات مشاوره و هدایت تحصیلی جامعه شاهد و ایثارگر از دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات تکمیلی خواهد بود. از جمله کار‌های تحولی دیگر در برنامه‌های مشاوره و هدایت تحصیلی به‌کارگیری مشاوران تحصیلی برتر هر استان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و نیز انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خواهد بود که منجر به هدایت صحیح دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر به رشته‌های مورد علاقه خود و دارای آینده شغلی خواهد شد.

هاشمیان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های تحولی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده برگزاری دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که از تابستان امسال این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر ظرفیت‌های موجود استانی با رویکرد کسب مهارت لازم توسط دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر برای جذب در بازار کار پس از فراغت از تحصیل را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها