استاندار خراسان رضوی:

اجرای توافقات بین نجف و خراسان رضوی به زیارت با آرامش ختم می‌شود

«نظری» گفت: آماده اجرای توافقات انجام شده با استانداری نجف برای فراهم کردن زیارت آسان و همراه با آرامش مردم در هر دو کشور ایران و عراق هستیم.
کد خبر: ۶۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ - 05July 2023

اجرای توافقات بین نجف و خراسان رضوی به زیارت با آرامش ختم می‌شود به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و «هاشم الکرعابی» معاون استاندار نجف امروز در مشهد برگزار شد.

نظری در این نشست اظهار داشت: در جریان سفر مسئولان استان خراسان رضوی توافقاتی با مسئولان استان نجف حاصل شده و این در حالی است که هم اکنون مسئولان استان نجف هم در دیدار خود با مسئولان استان خراسان رضوی توافقات دیگری داشته‌اند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود برای اجرای مناسب این توافق‌ها برنامه زمانبندی مشخص شود تا از فرصت پیش‌آمده حداکثر استفاده را ببریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم تصمیمات مشترک به خوبی پیگیری شود تا در نتیجه، شرایط مناسب زیارت برای زائران بارگاه‌های منور علوی در نجف و رضوی در مشهد، فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: شرایط همکاری مناسب بین دستگاه‌های طرف قرار داد در هر دو شهر نجف و مشهد، به زیارت همراه آرامش و امنیت آنان ختم می‌شود.

الکرعابی نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر بیان داشت: شاهد خلوص نیّت در رفتار مسئولان استان خراسان رضوی برای خدمت به مردم و زائران هستیم.

وی با اشاره به تسریع در پیگیری و اجرای مصوبات بین استاندری نجف و خراسان رضوی افزود: در این سفر نیز نشست‌هایی در خصوص اربعین حسینی (ع) با برخی از مقامات از جمله استانداران تهران و قم و شهرداران این دو شهر برگزار شد تا همکاری مناسبی در خدمت به زائران فراهم شود.

معاون استاندار نجف ادامه داد: مشکلاتی نیز در خصوص تحصیل و اقامت دانشجویان عراقی که برای تحصیل در مشهد حضور دارند، وجود دارد که امیدواریم آن موارد نیز در نشست‌ها به نتایج مناسبی ختم شود.

الکرعابی ابراز داشت: گزارش‌هایی در خصوص مشکلات فرودگاهی نیز وجود دارد که امیدواریم در بازدید از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز برطرف شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری کمیته‌های مختلف بین دو استان نجف و خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم موضوعاتی که در این نشست‌ها به توافق رسیده است، به زودی اجرا شود تا خواسته نهایی هر دوطرف در ارائه خدمات مناسب به زائران فراهم شود.

معاون استاندار نجف به همراه هیاتی از استان نجف روز گذشته وارد کشور ایران شد و امروز نیز در نشستی با معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی موضوعات مختلف مورد توافق بین کمیته‌های مشترک بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها