استاندار خراسان رضوی:

پروژه‌محوری باید سنگ بنای فعالیت‌های هنری باشد

«نظری» گفت: مسئله‌محوری و مزیت‌محوری باید اساس تولیدات هنری قرار گیرد و این حوزه باید یک نقشه راه با سنگ بنای پروژه‌محوری را در دستور کار خویش قرار دهد.
کد خبر: ۶۰۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ - 06July 2023

پروژه‌محوری باید سنگ بنای فعالیت‌های هنری باشدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» امروز در نشست با فعالان حوزه هنری خراسان رضوی اظهار داشت: هرچند اعتبار و بودجه لازمه شروع اقدامات یک اثر هنری شایسته است، ولی اقدامات هنری نباید بودجه‌محور باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری ظرفیت‌های زیادی در استان دارد، افزود: هرکجا ظرفیت‌های حوزه هنری مورد غفلت واقع شده، زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی برای جامعه شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مسئله‌محوری و مزیت‌محوری باید اساس تولیدات هنری قرار گیرد و این حوزه باید یک نقشه راه با سنگ بنای پروژه‌محوری را در دستور کار خویش قرار دهد.

این مسئول گفت: هرچند دولت در کنار حوزه هنری است و از تولیدات این حوزه حمایت می‌کند، ولی فعالان این عرصه باید با اتکا بر ظرفیت‌های بخش خصوصی، تولیدات فاخر داشته باشند.

نظری تصریح کرد: استان خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت زیارت، می‌تواند از حضور زائران داخلی و خارجی جهت تقویت حوزه هنری نیز بهره ببرد.

وی بیان داشت: حوزه هنری به دلیل آن که در زمره نیازهای روزمره قرار ندارد، فعالیت در آن سخت است ولی این موضوع نباید مانعی در مسیر رشد باشد.

به گفته وی، حوزه هنری علاوه بر آن که در محتوا نیاز به تحول دارد باید در روش‌های توسعه مسیر نیز خود را متحول کند.

در ابتدای این نشست برخی از فعالان حوزه هنری خراسان رضوی به بیان دیدگاه و مشکلات این حوزه پرداختند. اهتمام ادارات دولتی در تولید محتویات هنری، تربیت نیروی انسانی برای آموزش صحیح تولیدات هنری و توجه به موضوعات فرهنگی و هنری در حاشیه شهر از مهمترین موارد بیان شده از سوی آنان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار