معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور:

فعالیت ۷۰۰ گروه تبلیغی در سطح کشور/ طلاب هنرمند شناسایی و تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام «ملانوری» از فعالیت ۷۰۰ گروه با مجوز تبلیغ در سطح کشور خبر داد و گفت: طلاب هنرمند شناسایی، معرفی و تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ - 06July 2023

فعالیت ۷۰۰ گروه تبلیغی در سطح کشور/ طلاب هنرمند شناسایی و تجلیل می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «حسین ملانوری» معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور امروز در نشست خبری که به میزبانی حوزه‌های علمیه مازندران برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سطح کشور اظهار داشت: اعزام مبلغان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و دور دست از جمله برنامه هاست.

وی با بیان اینکه مبلغان باید آموزش‌های بدو تبلیغ و ضمن تبلیغ را سپری کنند، به اجرای طرح هجرت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح مبلغان حوزه علمیه برای مدیریت مساجد شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام ملانوری طرح ارتقای مسجد در تراز اسلام و انقلاب اسلامی را یکی از برنامه‌های در دست اجرا در طرح هجرت برشمرد و ادامه داد: حدود هشت هزار طلبه حوزه در مساجد مجری این طرح هستند.

این مسئول به اجرای طرح امین با حضور ۲۱ هزار مبلغ در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این طرح مبتنی برسند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام ملانوری از فعال بودن مراکز مجازی تبلیغی در ۱۱ استان کشور خبر داد و اضافه کرد: همچنین مبلغان دینی در فضای مجازی به تولید محتوای دینی و نشر و ترویج آموزه‌های دینی اهتمام ویژه دارند.

وی گفت: طرح هجرت طرحی دائمی است و کسانی که به عنوان روحانی طرح هجرت اعزام می‌شوند حداقل یکسال با مردم آن منطقه زندگی می‌کنند و فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام ملانوری مدت زمان طرح امین ۹ماه اعلام کرد یادآور شد: در طرح هجرت کسانی که می‌خواهند در روستا مستقر شوند باید سطح ۲ حوزه و افرادی که قصد استقرار در شهر‌ها را دارند باید سطح سه حوزه را داشته باشند و مجریان طرح امین باید حداقل سطح ۲ حوزه و آشنایی با آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی از فعالیت ۳۲ هزار مبلغ در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: نیمی از آن طلاب برادر و باقی از طلبه‌های خواهر هستند که در مناطق حاشیه شهرها، مناطق آسیب و مناطق با جریان‌های خاص فکری فعالیت دارند.

این مسئول به هجمه‌ها و تهاجم‌هایی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد:  بیشترین تهاجمات دشمنان در عرصه فرهنگی بوده است که نشانگر لزوم اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی است.

حجت الاسلام ملانوری تامین محتوا‌های تبلیغی مناسب را برای مبلغان لازم دانست و گفت: در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، شورای مناسبت‌ها وجود دارد که برای هر مناسبتی موضوعات مختلفی محتوایی تهیه می‌کنند و غالب‌های ارائه آن در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تعیین و مشخص می‌شود که با دستور عملی به استان‌ها اعلام خواهد شد.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین اقدام تبلیغی در عرصه تبلیغ دین اسلام یاد کرد و افزود: با انقلاب اسلامی هیمنه استکبار مورد حمله قرار گرفت و در پاسخ به انقلاب اسلامی با ابزار رسانه‌ای و تبلیغاتی ورود کردند تا خود را حفظ کنند استکبار با زدن انقلاب اسلامی به دنبال بقای خودش است.

حجت الاسلام ملانوری به اجرای طرح نظام جامع هنر حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان اینکه طلاب هنرمند شناسایی و معرفی و تجلیل می‌شوند، گفت: امسال در نهمین جشنواره هنر‌های آسمانی بخش شعر، داستان و پژوهش هنر ویژه طلاب دریافت اثر داشتیم.

وی از فعالیت ۷۰۰ گروه با مجوز تبلیغ در سطح کشور خبر داد و اذعان داشت: همچنین حدود هزار گروه جهادی طلاب برای رفع مسائل اجتماعی نظیر کمک به سیل زدگان، زلزله زدگان و آسیب دیدگان کرونایی و ... در کشور فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار