نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

شهادت با غدیر معنا پیدا می‌کند

«حاجی‌بابایی» با بیان اینکه شهادت با غدیر معنا پیدا می‌کند، گفت: بدون قربان، غدیر امکان پذیر نیست، برای رسیدن به غدیر باید قربان شد که یا شهادت، تلاش و سختی دیگری است.
کد خبر: ۶۰۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ - 06July 2023

شهادت با غدیر معنا پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل و نکوداشت اهالی قلم و فعالان فرهنگی با عنوان «قلم‌های ماندگار» با بیان اینکه شهادت با غدیر معنا پیدا می‌کند، اظهار داشت: چند روز قبل عید قربان یود. بدون قربان، غدیر امکان پذیر نیست، برای رسیدن به غدیر باید قربان شد که یا شهادت، تلاش و سختی دیگری است و همه اینها هدایت کننده به سمت غدیر هستند.

وی ادامه داد: خداوند عالم، دانشمند و هیچ کس هم نمی‌تواند علمش کامل باشد پس بنابراین خداوند هر کاری انجام می‌دهد، معجزه است که دیگران نمی‌توانند مثل آن انجام دهند و خداوند برای رسیدن انسان به قله‌های بلند غدیر را انتخاب کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: غدیر، بعثت و قربان و نام‌هایی از این قبیل یک حقیقتی هستند که از هر منظر که نگاه می‌کنید یک معنا دارد. مثل امام حسین (ع) که اگر امام حسن (ع) بجای امام حسین (ع) بود همان کار ایشان را انجام می‌داد و همه یک حقیقت هستند که هرکدام متناسب با روز و زمان یک کاری انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: غدیر دلتنگی ندارد، یعنی اگر میثم تمار را با این وضعیت به شهادت می‌رسانند دلتنگ نیست خیلی هم خوشحال چون وابسته به غدیر است. غدیر رودخانه برگ و زلالی است که احساس آرامش دارد و اگر از آن جدا شوید یک رود کوچک می‌شوید که اگر بخواهید حرکت کنید صدتا ناله باید بکنید و اگر ناله کردید بدانید که از غدیر جدا شدید.

حاجی‌بابایی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما اگر بخواهیم سرپا بمانیم هیچ راهی جز راه اول انقلاب نداریم. راهی که این شهیدان طی کردند و افرادی که در جامعه می‌بینیم و آثاری از این شهدا هستند.

وی ادامه داد: البته اگر همسر و فرزند شهید از غدیر دور شود، شهید هیچ فامیلی با او ندارد یعنی کسی فکر نکند همسر و برادر شهید است. فرزند شهید کسی است که از او تبعیت می‌کند. فرزند امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا هستند. کسی با امام است که نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر برود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا برای همه هستند، تصریح کرد: مگر می‌شود کسی طرفدار نظام و انقلاب باشد ولی حرف‌های رهبری را نفهمد. رهبر می‌گوید تزریق ایمان و امید در جامعه، اگر کسی یک مثقال ولایی باشد یک کلمه از آن عبور نمی‌کند. بعضی‌ها فکر می‌کنند انقلابی حرف زدن یعنی داد و بیداد کردن. هر گونه رهبر صحبت کند باید مدل آن صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یعنی همه مردم را پای نظام بیاوری. نه اینکه همه را پیش نماز کنید‌ بلکه همه را باید برای طرفداری از نظام به میدان بیاوریم و کار پیامبر جز این نیست‌.

حاجی‌بابایی خطاب به نویسندگان حوزه ادبیات پایداری گفت: این قلمی که شما می‌زنید و کتابی که می‌نویسید، برای این است که شهدا را به مردم معرفی و خواسته‌های آنان را بیان کنیم.

وی با تاکید بر تزریق امید در جامعه، گفت: کارهای بزرگی انجام می‌شود اما به یاد شهدا بیان نمی‌شود. نقد اشکال نداره اما کارهای بزرگ هم باید بگوییم، چشم مردم به این تریبون‌ها است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کارخانه‌های فراوانی داریم که نیاز به نیروی فنی دارد. ما می‌توانیم برای ۵ هزار کارگر در عرض یک ماه در همدان اشتغال ایجاد کند می‌کنیم. امروز که دشمن می‌خواد بگوید ما ناکارآمد باید نکات مثبت هم بیان کنیم.

وی در پایان با تاکید براینکه نباید از سیره شهدا دور شویم، گفت: خانواده شهدا با شهدایشان عشق‌ورزی می‌کنند. هیچ کس برای مادر شهید جای شهید را نمی‌گیرد حتی اگر دنیا را به او بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها