امام جمعه همدان:

توجه به غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه توجه به عید غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود، گفت: هیچ یک از مبانی مختلف فکری بشر نتوانستند به معنای واقعی در جامعه عدالت را در عرصه‌های مختلف محقق کنند.
کد خبر: ۶۰۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ - 07July 2023

توجه به عید غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه توجه به عید غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود، اظهار داشت: هیچ یک از مبانی مختلف فکری بشر نتوانستند به معنای واقعی در جامعه عدالت را در عرصه‌های مختلف محقق کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) در غدیر تنها به عنوان یک امام جماعت و یا یک مرجع علمی برای فتوا دادن معرفی نشد، افزود: اگر امام جامعه در مسائل سیاسی دخالت نکند، جریان کفر مایوس نمی‌شود.

امام جمعه همدان همدان خاطرنشان کرد: آنچه باعث یأس دشمن می‌شود، معرفی زعیم و رهبر سیاسی است که مبنی بر عدالت به دنبال تمدن سازی باشد. جامعه‌ای که سرپرستش امیرالمومنین (ع) بود، مستضعف بدون دغدغه به حق خود می‌رسید.

وی با بیان اینکه نماز و روزه‌ای که علیه مستکبر نباشد، همان دینی است که آمریکا و انگلیس امروز مبلغ آن هستند و با آن کاری ندارند، عنوان کرد: دستی که در غدیر بالا آمد، موجب قطع دست کسانی شد که به بیت المال دست درازی می‌کردند.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه غدیر نه یک جریان عبادی که یک جریان سیاسی است، گفت: پس از جریان غدیر، شاهد مقاومت نفاق در برابر ولایت بودیم.

وی با تاکید براینکه امروز باید مراقب نفوذی‌های داخلی باشیم، تصریح کرد: فرد منافق اگر تبریک هم می‌گوید، برای رسیدن به قدرت و طمع خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از همه نهادها و گروه‌ها برای برگزاری‌ جشن‌های عید غدیر و عظمت بخشیدن به  روز غدیر تقدیر می‌کنم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش بیان داشت: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، نشان دهنده تغییر در نظم جهانی و نقطه عطفی در سیاست خارجه متوازن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها