حمایت عمان از حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل

وزیر امور خارجه عمان گفت: مسقط از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل فلسطین مطابق با مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ - 07July 2023
حمایت عمان از حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه این کشور امروز در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که ما از ایجاد کشور مستقل فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی و اصل سرزمین مقابل و قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح عربی حمایت می‌کنیم.
 
بدر البوسعیدی امروز (جمعه) از اردن وارد شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی شد و پیام کتبی سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان در خصوص روابط دوجانبه بین فلسطین و مسقط و راه‌های تقویت آن را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داد.
 
در این دیدار همچنین تحولات در حال وقوع در فلسطین، در سطح منطقه و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده برای توقف افزایش درگیری‌ها و خشونت‌ها و حاکمیت عقل، منطق و قوانین بین‌المللی در راه پیشرفت جامعه جهانی برای حمایت از تلاش‌ها جهت از سرگیری روند صلح بررسی شد.
 
بر اساس این بیانیه، منافع عالی مردم فلسطین و تحقق آروز‌های آن‌ها برای استقلال، آزادی، امنیت و ثبات نیز مورد تاکید قرار گرفت.
 
همچنین در این پیوند خبرگزاری فلسطینی «وفا» از تحویل نامه سلطان عمان به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توسط وزیر امورخارجه عمان خبر داد و افزود: این نامه به روابط دوجانبه طرفین و راه‌های تقویت آن می‌پردازد و بر موضع قاطع عمان در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها تاکید می‌کند.
 
به گزارش «وفا» البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان با بالگرد اردنی وارد مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله شد و مورد استقبال «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه و مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین و «مجدی الخالدی» مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه قرار گرفت.
 
البوسعیدی همچنین با «محمد اشتیه»، نخست وزیر، رئیس اداره کل امور عمرانی، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات عمومی تشکیلات خودگردان فلسطین بصورت جداگانه دیدار کرد.
 
وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد که «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه و مهاجران تشکیلات خودگردان فلسطین با البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان توافقنامه‌ای را برای تشکیل کمیته مشورت و همکاری دوجانبه بین رام الله و مسقط امضا کرد.
 
البوسعیدی در بدو ورود با گذاشتن تاج گل مقبره یاسر عرفات نسبت به رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین ادای احترام کرد.
 
سفر وزیر امور خارجه عمان به رام الله در حالی انجام شد که کرانه باختری طی روز‌های گذشته با تنش‌ها و حملات مداوم ارتش ارژیم شغالگر اسرائیل به روستا‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی مواجه بوده است که آخرین آن‌ها حملات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به جنین بود که به شهادت ۱۲ فلسطینی و هلاکت یک نظامی رژیم اسرائیل منجر شد.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار