خسرو آقایاری مدیر «دفتر ادبیات و هنر عاشورایی» شد

خسرو آقایاری، شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار کشور، از سوی علیرضا قزوه به سمت مدیریت «دفتر ادبیات و هنر عاشورایی» حوزه هنری منصوب شد.
کد خبر: ۶۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ - 29November 2015

خسرو آقایاری مدیر «دفتر ادبیات و هنر عاشورایی» شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، طی حکمی خسرو آقایاری، نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت آیینی را به سمت مدیریت دفتر ادبیات و هنر عاشورایی منصوب کرد. متن این حکم به شرح ذیل است:

«جناب استاد خسرو آقایاری

خورشید گیتی فروز عاشورا در لحظه سجود فرشتگان، از آفاق الست سر برآورده و تا هنوز و همیشه بر تارک آسمان عشق و حماسه میدرخشد. و هر جا که عَلم حقطلبی برافراشته شود، با تأسی به فرهنگ عاشورای حسینی است. چنین است که انقلاب اسلامی ایران از طلیعۀ نهضت تاکنون زیر سایۀ آفتاب کربلا بالیده است.  

دفتر ادبیات و هنر عاشورایی حوزه هنری، یکی از کلیدیترین دفاتر فعال در مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری است که بنای آن پرداختن به بنمایههای مبنایی و زیربنایی هنر و ادبیات عاشورایی و همچنین برپایی محافل ادبی و هنری مرتبط و انتشار تألیفات پژوهشی در زمینۀ فرهنگ و هنر عاشورایی است.

بر اساس این حکم، حضرتعالی که از نویسندگان و صاحب نظران عرصۀ ادبیات عاشورایی هستید و سال ها در زمینۀ تألیف مقالات و کتب، تدریس و تعلیم جوانان و اجرای شب شعرها و محافل عاشورایی کوشیدهاید، به عنوان مدیر دفتر ادبیات و هنر عاشورایی منصوب میشوید.

ضمن سپاس از خدمات مدیر پیشین آن دفتر، جناب آقای دکتر محمدرضا سنگری که در مدت مسئولیتشان در پیشبرد اهداف این دفتر تلاشهای بسیاری انجام دادند، امید است حضور حضرتعالی به گسترش و ارتقای سطح کیفی و کمّی فعالیت های دفتر مذکور منجر شود.»

در کارنامه مطبوعاتی خسرو آقایاری سردبیری ماهنامه کتاب ماه کودک و نوجوان، سردبیری نشریۀ روشنان، سردبیری دوماهنامۀ الفبا و... به چشم میخورد. همچنین در فعالیتهای اجرایی وی، دبیری چند دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره، مدیریت دفتر امور ادبی استانهای حوزه هنری و نیز مدیریت در آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش دیده میشود.

علاوه بر این، از خسرو آقایاری تاکنون کتاب هایی مانند «عناصر درونی شعر»، «عناصر بیرونی شعر»، «از قبیلۀ باران، زندگینامه داستانی شیخ مرتضی زاهد»، «قصههای پهلوانی» و تألیفات دیگر به چشم میخورد.

نظر شما
پربیننده ها