معاون اول رئیس جمهور:

جهاد دانشگاهی نماد ارتباط دانشگاه و صنعت است

مخبر گفت: جهاد دانشگاهی در حقیقت نماد ارتباط دانشگاه‌های کشور با بخش صنعت است و می‌تواند با احصاء و توزیع مسائل کشور در میان دانشگاه‌ها، نقش موثری در حل مسائل ایفا کند.
کد خبر: ۶۰۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 08July 2023

جهاد دانشگاهی نماد ارتباط دانشگاه و صنعت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور امروز (شنبه) در جلسه بررسی سه طرح مهم جهاد دانشگاهی بر لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت تاکید و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بدلیل داشتن دو ویژگی مهم یعنی وابستگی دولتی و برخورداری از زیست‌بوم دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال و نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد.

مخبر افزود: جهاد دانشگاهی باید ضمن شناسایی مهمترین مسائل و مشکلات کشور و احصاء ایده‌ها در دانشگاهها، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای حل مسائل را از دانشگاه‌ها مطالبه کرده و همزمان رفع موانع را در دستگاه‌های اجرایی دنبال کند.

معاون اول رئیس جمهور از آمادگی دولت برای پشتیبانی و حمایت از این نهاد در زمینه تامین منابع، صدور مجوزها و تسهیل فرایندها خبر داد و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های استثنایی که دارد باید فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کند و از چشم‌اندازی فراتر از وضعیت کنونی بیش از پیش در توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین باشد.

مخبر همچنین در ابتدای جلسه ضمن تبریک عید سعید غدیر، به حضور پرشور و گسترده مردم در برنامه راهپیمایی غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: در این مراسم جمعیت گسترده ای از اقشار مختلف حضور داشتند و این حضور پرشور بیانگر این واقعیت است که مردم همواره پای نظام و رهبری ایستاده اند و در مسیر ولایت حرکت می‌کنند.

در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در جهت تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت ارائه کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال جذب اساتید، نخبگان و صاحبان ایده است تا با کمک و مشارکت‌ آنها به حل مشکلات کشور کمک کند.

در این نشست همچنین گزارشی از سه پروژه در دستور کار جهاد دانشگاهی ارائه شد که عبارتند از: پروژه ملی پالایشگاه پلاسما، توسعه تکنولوژی شکاف‌زنی هیدرولیکی برای ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز و احداث شهر معدنی با توسعه تکنولوژی غنی‌سازی ذخایر هماتیت کشور به منظور تامین نیاز صنایع فولاد.

براساس این طرح‌ها پس از پایان عملیات اجرایی انتظار می رود از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام در کشور جلوگیری شده، برداشت از چاه‌های نفت و گاز بیش از دو برابر افزایش یافته و سالانه حدود ۳ میلیون تن خوراک برای کارخانجات فولاد کشور فراهم شود.

پس از ارائه و بررسی پروژه‌ها مقرر شد تا با تکمیل طرح‌های مذکور زمینه لازم برای اجرای پایلوت و یا آغاز فرایندهای اجرایی فراهم شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار