مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۸/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: آمریکا به هیچ یک از موازین بین‌المللی و انسانی پایبند نیست/ ترورهای فرقه رجوی نماد حقوق بشر آمریکایی است

عزیزی با بیان اینکه ایران اسلامی قربانی جنایات‌ بیشمار آمریکاست، گفت: آمریکایی‌ها 17 هزار نفر را با حمایت از فرقه رجوی به مظلومانه‌ترین شکل ممکن ترور کردند.
کد خبر: ۶۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 11July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: ترورهای فرقه رجوی نماد حقوق بشر آمریکایی است«ابراهیم عزیزی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به جنایات ضد بشری آمریکا طی یک سده گذشته و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت افشای ادعاهای دروغ شیطان اکبر (آمریکا)، اظهار داشت: ایالات متحده با اقدامات جنایتکارانه و بی‌شرمانه‌ای که علیه ملت ایران و در طول تاریخ خود علیه بشریت انجام داده است، نه تنها در ایران اسلامی منفور است، بلکه در تمام دنیا مردم علاقه‌ای به این کشور ندارند.

عزیزی با بیان اینکه ایران اسلامی قربانی جنایات‌ بیشمار آمریکاست، گفت: آمریکایی‌ها 17 هزار نفر را با حمایت از فرقه رجوی به مظلومانه‌ترین شکل ممکن ترور کردند، سردمداران جنایتکار آمریکا هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که در آن زنان و کودکان زیادی حضور داشتند، در آسمان خلیج فارس ساقط کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا به هیچ یک از مقررات و موازین بین‌المللی و انسانی پایبند نبوده است، اصلاً شایسته ادعاهای حقوق بشری نیست، در واقع حقوق بشر نزد مقامات آمریکا ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل از سیاست آمریکا است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور تا کنون همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهم ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به حساب می آید. این در حالی است که دولتمردان آن کشور، موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‎دهند و همین رویه موجبات سوء استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین المللی فراهم ساخته است.

آمریکا با یکجانبه گرایی و تشدید تحریم های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل و بدون معافیتهای قانونی با هدف اجبار به تغییر سیاست دولتها مرتکب نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر شده است.  این روند، منجر به گسترش دامنه اختیارات تحریم های اقتصادی در روابط بین الملل گردیده است؛ موضوعی که به تدریج منجر به تحول پارادایمی در سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی و تبدیل آن به تروریسم اقتصادی جهت نیل به اهداف سیاسی گردیده و دورنمای نظام حقوق بشر را نیز با چالش های پیچیده ای مواجه کرده است. توسل به این اقدام صرفنظر از دامن زدن به رکود اقتصادی، تاثیرات جبران ناپذیری بر ترویج ارزش های حقوق بشری گذاشته است که این خود یک گام بزرگ عقب نشینی برای حاکمیت قانون و ناکامی درمسیر تحقق آرمان‌های حقوق بشری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار