مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان جنوبی:

دشمن به دنبال جدا کردن زنان از عفت فاطمی و ترویج بدحجابی است

«بصیری‌پور» گفت: هدف دشمن طی سال‌های اخیر و در قالب جنگ نرم و فرهنگی، همواره دور کردن زنان و بانوان مسلمان از عفت فاطمی و حجاب و ترویج بدحجابی در بنیان خانواده است.
کد خبر: ۶۰۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 10July 2023

ی«فاطمه بصیری‌پور» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، حجاب و عفاف را زینت زن و حافظ ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: متأسفانه امروز دشمن حجاب و عفاف دختران و زنان را نشانه گرفته تا مقابل ارزش‌های الهی و اعتقادی قد علم كند.

وی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن از ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری اخلاقی در جامعه، مقابله با جمهوری اسلامی است لذا از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به دنبال انحراف و تباهی نسل جوان است، ادامه داد: زنان باید بدانند تنها در سنگر مستحکم حجاب و عفاف می‌توانند گوهر ارزشمند خود را صیانت کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: هدف دشمن طی سال‌های اخیر و در قالب جنگ نرم و فرهنگی، همواره دور کردن زنان و بانوان مسلمان از عفت فاطمی و حجاب و ترویج بدحجابی در بنیان خانواده بوده که با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشور و ملت ایران و هدف قرار دادن جوانان و به ویژه زنان و دختران باید با آگاهی در مقابل این تهاجم ایستادگی کنیم.

زنان سفيران جنگ نرم

بصیری‌پور دختران و زنان جامعه اسلامی را سفيران جنگ نرم دانست که با رعايت حجاب و عفاف خود می‌توانند دشمنان را مأيوس كنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تغيير اساسی در نگاه به حوزه زنان به‌وجود آورد به طوری كه امروز موفقيت‌های چشمگيری توسط بانوان در حوزه‌های مختلف كسب شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه از ۱۷ تا ۲۳ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است، گفت: بسیج جامعه زنان طی ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی دارد اما طی هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌های متفاوتی را دنبال می‌کند و امسال ۸۱  عنوان برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی احیای هویت زن مسلمان ایرانی را دیگر هدف حائز اهمیت بسیج جامعه زنان برشمرد و گفت: یکی از وظایف بسیج جامعه زنان این است که هویت زن مسلمان را احیا کند که اگر این هدف محقق شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد

بصیری‌پور برگزاری اجتماع «مدافعان حریم خانواده» در سطح نواحی مقاومت بسیج استان، برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد، برگزاری همایش «طلایه‌داران حجاب و عفاف» با هدف تجلیل و تکریم از بانوان محجبه، نخبه و شاخص دارای آثار برگزیده در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، برگزاری رزمایش حجاب و عفاف با توزیع ملزومات و بسته‌های فرهنگی با رویکرد دینی در سطح میادین و بوستان‌ها را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

وی تبیین کرد: بسیج جامعه زنان در مقابل جنگ شناختی و فرهنگی دشمن، فعالیت‌های فرهنگی را به صورت جدی‌ دنبال می‌کند و تلاش بسیج جامعه زنان این است که حجاب را با روش‌های عقلی برای دختران به اثبات برساند و در این زمینه از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استفاده شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اجرای رزمایش «زیست عفیفانه» و دورهمی‌های دخترانه در مناطق بوم‌گردی و گردشگری، برگزاری کارگاه «ستون‌های عفیف» ویژه دختران، برگزاری کارگاه پرسش و پاسخ به شبهات حجاب در پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری پاتوق‌های دخترانه و نشست‌های «دختران آفتاب»، برگزاری همایش «شکوه حیا» را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان ذکر کرد.

کمرنگ شدن رعایت بعضی از ارزش‌ها در جامعه

بصیری‌پور با بیان اینکه رعایت بعضی از ارزش‌ها از سوی مردم در جامعه کمرنگ شده است، افزود: عدم توجه به موضوع حفظ حجاب که حافظ ارزش‌های والای زنان در برابر مردان است به یک معزل تبدیل شده در حالی که اسلام با نگاه منطقی به ارزش‌های جامعه پرداخته و رعایت حجاب را یکی از بهترین و برترین موارد حفظ پاکدامنی برشمرده و بر این موضوع تأکید دارد.

وی برگزاری نشست‌های مجازی و وبینارها با حضور کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، تعریف هشتگ‌هایی با عناوین مرتبط، اجرای برنامه «یک حس خوب»، اجرای برنامه «راه و رسم ریحانگی» ویژه دختران نوجوان، اجرای تئاتر و غیره را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان در هفته حجاب و عفاف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار